Translate

tisdag 2 augusti 2016

Dag 22; Manliga au pairer?

I morse så gick jag upp och packade som vanligt lunchlådan.
Oscar hade berättat att jag inte packar den som hans mamma eftersom muslibaren inte ska ligga själv, utan i samma förpackning som mackan för att det ska få plats kakor. Heh jag hade ingen aning om det, Fiona hade visat mig en gång hur man gjorde och sen har jag bara gjort så. Nu blev det rätt i alla fall, han säkerhetskollade innan han packade ner matlådan.

Utöver det så har Hamish precis åkt iväg med Fiona för att ta lite bebissprutor så här på morgonen så jag behövde inte lämna huset i spöregnet. Väldigt skönt att det får bli en till vilodag för mig så jag kan bli av med den här hemska hostan någon gång, börjar bli väldigt less nu, vill upp och iväg och lämna huset.
Jag tror att Hamish hade känt samma sak, stackarn. Han har varit väldigt varm och trött nu i ett par dagar. Jag tror att han har lite feber. Därför har han gråtit nästan non-stop och även sovit många fler timmar än vad han brukar. Hoppas han blir bättre snart, det är inte kul att vara sjuk och inte kunna prata för att berätta att något är fel heller.

Jag har läst lite fler au pair bloggar nu i morse och det är lite roligt att läsa om andras erfarenheter.
Respekt för det här jobbet alltså.



Idag har jag även fått lära mig att det är 98% kvinnor som åker iväg som Au Pairer. Tycker lite synd om er pojkar nu faktiskt, detta är ett fantastiskt sätt att resa på, ni missar kostnadsfritt boende och mat... Men naturligtvis så beror detta inte bara på killarna. Många familjers profiler som jag har läst säger att familjen bara accepterar en kvinnlig au pair! Detta är ju sorgligt, här har ni två länkar till ett par intervjuer med en manlig au pair om ni är intresserade!

http://theaupaircousins.blogspot.com.au/2010/03/manadens-au-pair-mars.html

http://aupairblogsabroad.blogspot.com.au/2014/07/q-with-male-au-pair-in-us.html


Resten av dagen gick bra! Jag och Oscar hade trumpetlektion (vilket vi nu kommer ha varje onsdag, känns super att ha ett övningstillfälle också för min del. Det behövs) och sen hämtade vi Hamsih.
Lillen fick mat och ett bad. Sen kom mamma hem och nattade honom.

Idag fick jag laga min egen mat faktiskt! Fiona skulle äta rester av kyckling så jag fick chansen att tillaga tesen av min tofu. Det känns riktigt skönt att få laga mat själv, då lägger jag inte bördan att laga vegetariskt på någon annan. Sen känner man sig ju också mer självständig när man inte känner att ansvaret att mata en är någon annans. Fiona har även kommenterat att hon tycker att jag skriver upp få saker på handlingslistan så nu tänkte jag faktiskt börja göra det... Desto fler dagar som går desto mer saknar jag avocado, jag förstår inte varför men det skulle kännas jätte bra att få äta en hederlig avocadomacka framöver!




Som sagt så har det spöregnat idag och precis när det var som värst fick jag värsta energikicken och sprang (/gick hostande relativt snabbt) iväg för att se om mitt bankkort fungerade! Och jajemensan, det gjorde det! Jag har köpt listerine, kuvert och frimärken, akta er Sverige. Här kommer jag med brev och 24h fräsch andedräkt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar