Translate

lördag 30 juli 2016

Dag 19; tryggt och lugnt

Jag ville ta det lugnt igår men bevisligen så blev det inte så! Istället åkte jag hemifrån vid elva och kom hem igen vid tio. Sydney känns som en väldigt levande stad, särskilt på helgen. Men det känns inte som att människor är uppe på nätterna. De går nog gärna ut och sen så åker de hem för att sova. Jag vet inte om detta är en vintergrej eller om det bara täcker mitt område men det är intrycket som jag får.
Alla känns väldigt pålitliga och jag är inte ens rädd för att gå från bussen själv på kvällarna, desamma kunde man verkligen inte säga om Frankrike där jag knappt ville gå hemifrån på kvällarna eftersom jag inte visste om jag skulle komma hem igen utan traumatiska upplevelser.
Jag har pratat med Fiona och frågat om det är osäkert på gatorna på kvällarna och hon sa att hon har aldrig upplevt det. Naturligtvis så ska man inte vara dum och ta onödiga risker, detta är ju uppenbarligen en stor stad och saker händer ju, men det är inte vanligt. Bara man tänker efter och inte letar efter de skumma kvarteren (som också finns) så ska det inte vara något problem.

Jag hade egentligen planer idag och det känns som att min umgängeskrets håller på att expandera, men jag har verkligen ingen ork kvar. Nu ska jag dricka te (på order från vän där hemma❤️), se på Netflix och bli frisk nog för att hitta fler äventyr.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar