Translate

måndag 25 juli 2016

Dag 13; balmoral beach

Det kändes riktigt bra att inte jobba idag. Efter en sovmorgon till kl 8:30 i morse så hann jag precis vinka hejdå till familjen när de skulle iväg till Oscars skola.
När jag hade ätit frukost och packat ihop en lunchlåda till stranden så kom Fiona hem igen med Hamish, jag hade lovat att sitta barnvakt medan hon åkte till frissan.
Det gick bra, vi lekte en stund och sen så fick han ta en tupplur. När Hamish väl sov så kom Sarah (tjejen som jag hade bestämt strand-träffen med) och vi satte oss i mitt rum och väntade på Fiona.

(Lite bakgrund om Sarah: När jag bodde i Frankrike förra året året så bodde jag i samma rum som två tjejer från Österrike, en av dessa tjejer heter Theresa och hon och jag har faktiskt fortfarande kontakt med varandra! Hon hörde av sig till mig förra veckan och berättade att hennes bästa kompis hade flyttat en bit utanför Sydney och skulle vara där till September. Så hon hade bett Sarah kontakta mig, vilket hon gjorde, och sen levde alla lyckliga i alla sina dar slut)

Fiona kom hem drygt en halvtimme efter att Sarah hade kommit och var hur snygg som helst i håret. Då förstod jag varför hon hade varit hos frissan i två och en halv timme... Hon berättade även att hon hade tänkt skjutsa oss till stranden eftersom vi hade fått vänta så länge, men tyvärr så går det ju inte att lämna en ettåring ensam direkt. Jag sa tack ändå och sen gick vi iväg till affären och köpte lite fika och sedan vidare till bussen.

Efter att vi kom fram drygt 25 minuter senare så var det bara att ta lite bilder och sedan slå sig ner på stranden och käka lunch och sola! Jag badade faktiskt trots det relativt kyliga vintervattnet. Det var en fin dag idag, men den hade varit ännu bättre om det inte hade varit 18 grader och blåsigt!
När vi hade tröttat på att ligga stilla så gick vi längst strandkanten till ett strandcafe. Vi beställde varsin smoothie och njöt av det goda livet.

Nu är man hemma igen och har precis ätit och även fixat den här nya bloggen. Den verkar relativt lättanvänd så nu kör vi.
Kanske är dags för ett officiellt facebook status att jag har gjort en ny dagbok också...

Är du ny här så välkommen! Och ursäkta röran. Jag ska fixa det. Jag lovar.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar