Translate

torsdag 28 juli 2016

Dag 17; Mamma mia

Läget ligger till så här: min förkylning blir allt värre och febern i natt var inte den trevligaste upplevelsen hittills. Jag är dock tacksam över att jag blev sjuk så här i vintertider istället för på sommaren, en gång när jag och pappa var i Italien och hälsade på faster med familj så fick jag ganska hög feber och med tanke på att det var italiensk sommarvärme i luften både inne och ute så njöt man inte direkt.
Även då fick jag hemlängtan även fast mycket av hemma var där med mig, framför allt min pappa.
Jag fick i alla fall prata med mamma när jag vaknade och det hjälpte, nu går jag på ipren och har just lagt lillen ner för en tupplur. Känns inte helt tajmat att bli sjuk precis när man skulle ha ettåriga, energifyllda Hamish hemma hela dagen. Men hittills har det gått bra, vi (jag) såg klart sound of music (medan han hoppade runt i soffan och åt russin). Sen lekte vi (han) i hans rum på övervåningen (jag låg på golvet och halvsov). Fiona gav mig det tipset, dagarna då hon var jätte trött så brukade hon gå in i pojkarnas rum med lillen och stänga dörren. Då kunde hon ligga på golvet och vila medan han lekte för sig själv. Ettåringar är ju inte så kräsna när det gäller underhållning.

Jag och Hamish gick sen och hämtade Oscar från skolan och sen var det lekstund och middag som gällde för lillen. Så fort Fiona kom hem när han hade ätit så gick jag in på mitt rum och vilade. Välbehövt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar