Translate

fredag 29 juli 2016

Dag 18; Chatswood

Så här på morgonen ligger jag kvar i sängen och klockan börjar närma sig halv tio. Jag känner faktiskt att jag kan börja slappna av lite och inte gå upp halv åtta bara för att resten av familjen är uppe då. Särskilt när man är sjuk vill man bara ligga stilla. Men det kommer det inte bli mycket av idag.

Jag och en annan tjej har ordnat ihop en Au Paur Meetup i det stora köpcentret i Chatswood idag. Ska bli kul att få träffa fler tjejer så det är bara att kämpa sig ut.

                                                                ***

Det var cirkus 10 tjejer som tog sig till Chatswood igår! Riktigt kul att så många kom även fast det var för många för att man skulle kunna prata med alla under lunchens gång. Vi åt på ett ställe som hette Nandos vilket jag tyckte var riktigt mysigt, inte så dyr mat men det var ändå gott, aningen stark mat med det gillar jag!
Under lunchen så kändes det lite som att man var på ett läger någonstans och just hade blivit presenterade sina nya vänner för de kommande veckorna. Alla dessa människor med så olika kulturer och bakgrunder har blivit samlade på en och samma plats pga ett gemensamt intresse. I det här fallet; deras lust för att resa. Det var en bra träff och efter lunchen försökte vi gå och shoppa allihopa. Det var då lättare sagt än gjort. Över 10 personer som inte känner varandra ska försöka hålla ihop i en gigantisk galleria... Det funkade i ett par butiker sen frågade jag Lovisa om hon ville gå iväg och kolla om vi kunde hitta ett par hängselbyxor i en butik i närheten. När vi sen kom tillbaka till den andra butiken så var de andra borta, vi försökte hitta dom igen men det var inte det lättaste. Vi gav upp och gick och köpte fika istället, efter en misslyckad jakt efter sittplatser så nöjde vi oss med att sitta på golvet och kolla på människor.
Efter den välbehövliga fikapausen så gick vi runt i fler butiker, Lovisa som hade varit här några gånger tidigare visade mig runt och berättade att det fanns en djurbutik i närheten med valpar i skyltfönstret... Vi gick dit och de var jätte fina att kolla på! Men jag är väldigt osäker på om det där skulle varit lagligt i Sverige...
Vi hittade en frisersalong på nedersta plan i gallerian så jag bestämde mig för en spontanklippning, dock så kändes stället galet opålitligt. Det blev ingen tvätt innan klippningen utan hon tog bara saxen rätt upp och ner och kapade 3 cm i topparna, ingen plattång eller något! Kände "jahapp", betalade 31 dollar (200 kr) och gick ut. Tur att det var billigt i alla fall, ingen professionell klippning där inte. Varning för Just Cuts inne i Westfield gallerian i Chatswood alltså...

Innan klippningen så hade Lovisa visat att det fanns en bio inne i gallerian på översta våningen, så vi hade kollat på vilka filmer som gick på kvällen. Klockan sju skulle Bridget Jones dagbok (2001) visas. Det är en ganska gammal film som jag har sett många gånger, men den var billig så vi kände varför inte. Så vi gick och köpte lite middagsmat och köpte våra biobiljetter. En personal rev biljetterna och vi åkte upp för rulltrappan till översta plan.
Jag säger bara "wow". Vilken upplevelse. När man kom upp så möttes man med lösviktsgodis och snacks i form av popcorn, natchos och annat! Fåtöljerna som du satt i kunde du fälla ner och ligga i istället samtidigt som fotstödet följde med automatiskt. Det fanns bord på sidorna som du kunde ställa maten och snacksen på och ordentligt med plats för armarna! Vi var ensamma på vår rad och så vi kunde bre ut oss ordentligt. Jag ska lägga in lite bilder från google på gallerian och bion nedan! Mina egna bilder känns inte rättvisa men jag kan visa ett par av dom ändå!

Efter bion så gick vi ut, kollade busstider och åkte hem.
Fantastisk kväll, känner mig väldigt nöjd att få vara med om detta istället för att ha legat hemma.







 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar