Translate

onsdag 28 september 2016

Dag 80; NYA ZEELAND

Idag har varit jätte körigt hittills!
Fullt med barn överallt och nyss när jag vill till dagis med Hamish smsade Christina att hennes dotter har kanske fått magsjuka och att Oscar därför kanske inte borde komma. Jag ringde upp Fiona och berättade detta och hon sa att jag skulle ta med Oscar till hennes jobb istället, sagt och gjort, nu är hans väska packad och vi väntar på bussen till stan.

Åh jag fattar inte att jag är på väg till flyget. Väskan är packad och magen den pirrar.

Imorgon kommer jag och Lovisa åka till Matamata och kolla in Hobbitown (där de spelade in sagan om ringen). Jag har sett första filmen igen igår och halva den andra i natt, hoppas jag hinner kolla en stund idag på flygplatsen. Det är ju kul att komma förberedd.

På söndag ska vi hoppa bungy jump eftersom det kommer från Nya Zeeland. Jag är jätte taggad.

Imorgon ska vi också kolla in några grottor och utöver det ska vi vandra runt och upptäcka. Gissa om mina joggingskor kommer bli slitna


** update 

De har wifi på skybussen som vi tog från flyget! 

Jag och Lovisa äventyrade på väg till flygplatsen, vi valde att åka buss så långt vi kunde och sedan gå i en timma. Men vi fixade det, tack vare lite avbyte av väskor emellanåt... Lovisas väska gick på hjul nämligen och eftersom min bag inte gjorde det var hon snäll och körde lite militärträning på vägen. 

Det gick bra att checka in och så, hux flux var vi ombord och gick igenom filmerna på planet! Vi hann se två stycken och vi såg dom tillsammans! Först såg vi hitta Doris och sen sedan mitt stora feta grekiska bröllop 2, båda var jätte bra! 
Det blev lite jobbigt när vi blev osäkra på om vi skulle ha köpt visum i förväg dock men Lollo var säker på att Google hade sagt att man inte behövde det om man stannar < 3 månader. 

Hon hade helt rätt, vi gick igenom tullen, fick våra stämplar och gick ut ur flygplatsen efter att ha fått våra väskor. 

Mötet med skybussen var jobbig dock, riktigt värdelös service men vi kom på trots att de tyckte att vi hade bara en biljett när jag försökte förklara ett det var två stycken. De fattade inte att man måste skanna biljetten två gånger.... 
Aja vi är på iaf och nu ska vi försöka hitta vårt hostel, bussresan från flyget kommer ta runt 45 min 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar