Translate

tisdag 20 september 2016

Dag 71; Godnattpussar och familjemiddag

Idag har varit en jätte effektiv dag!

Oscar skulle tydligen få äta lunch i skolan kafeteria idag så jag behövde inte packa någon lunchlåda i morse. (Hans lunchlåda glömdes för övrigt kvar på skolgården idag men som tur var hittade han igen den senare på dagen.) Det var trevligt eftersom vi alla åt frukost tillsammans då!

Sen gick vi till skolan, eller jag gick, Hamish åkte vagn och Oscar åkte på sin skateboard. Det är lite roligt att han har börjat använda den nu när han såg mig använda den förra veckan.. Han håller på att bli riktigt duktig.
Efter att ha lämnat Hamish på dagis efteråt så gick jag hem igen och städade. Jag skurade golven som vanligt och gjorde i ordning lite lunch medan jag väntade på att tvättmaskinerna skulle bli klara. Sedan hängdes tvätten och jag tvättade även mina sängkläder och bytte handduk. Det känns så skönt när allt blir fräscht... Jag ändrade även om i min garderob så allt ser snyggt ut där det hänger, det känns mycket bättre att gå in i rummet nu! Jag har även tagit bort ett av mina fem tecken eftersom det börjar bli varmare nu. Livet är på topp och därför uppdaterades även instagram. Jag lägger bara upp bilder när jag har en bra dag faktiskt, annars vill man ju inte se bilderna och komma ihåg dåliga tider..
På bilden som jag la upp satt jag utanför Oscars skola i Cammaray och väntade på honom innan vi skulle hämta Hamish. Det har varit en solig och fin dag vilket gjorde att tvätten torkade fort vilket var trevligt.

På kvällen lagade jag ihop tagliatelle med tomatsås (jag frågade om Oscar ville ha kyckling och det ville han faktiskt inte..) (Sen frågade jag om han ville ha lite soyastripes istället och det ville han då inte heller.) Anledningen till att jag hade tänkt äta med Oscar ikväll var eftersom Fiona hade berättat att hon skulle på möta kl 19:30 så jag visste inte om hon skulle komma hem eller inte, men i vilket fall gjorde jag extra pasta ut i fall. Och det var då tur! Eftersom hon kom hem vid sex-snåret och då kunde vi alla äta tillsammans. Till och med Hamish insisterade på att vara med och äta upp allas ärtor.

Fiona kommenterade återigen att det var trevligt att äta tillsammans... Det tycker jag också så jag ska se om Oscar har lust att laga lite middag med mig framöver så vi har en ursäkt att äta tillsammans!
Vid middagen så pratade vi om konstiga lagar i olika länder. Visste ni att det är olagligt att dö i house of parlament i UK?
Det är även lagligt för en cross-dresser i Australien att ha på sig klänning så länge klänningen inte är axelbandslös.
Jupp.

Men men, senare på kvällen gick lillen och la sig, Fiona åkte på möte och jag och Oscar blev lämnad ensamma. På den tiden så fick han lära sig Blinka Lilla Stjärna på gitarr och även introt till Smoke on the water. Jag tycker att detta är det man ska kunna på gitarr oavsett om man spelar instrumentet eller inte...
Sen blev det läggdags för honom också efter att ha chattat med hans nyfunna idol David. (Han tycker verkligen om David, det är jätte roligt! Han pratar om honom hela tiden och idag när han fick se hans instagramkonto blev han ännu gladare. Han tyckte jätte mycket om Davids gitarrvideos och även kattvideorna...)
Jag följe med Oscar upp där han skulle lägga sig och jag fick en bamsekram och en kindpuss som godnatthälsning vilket var jätte mysigt!!!! Nu ska jag äta lite frukt, ta en dusch, ringa pojkvännen och gå och lägga mig.

Det har varit en bra dag.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar