Translate

lördag 10 september 2016

Dag 61; Wholefoods & Chokladfestival

Okej så grattis till mig för två månader hemifrån, det är faktiskt det längsta jag har varit hemifrån någonsin. Min Frankrike/England resa i somras var en månad så jag fattar inte att det här faktiskt har varit dubbelt så länge hittills, det känns dom Frankrike varade mycket längre än tiden här. 

Idag så tog jag sovmorgon, det var egentligen meningen att vi (Sandra, Lovisa, Diane och jag) skulle till en marknad i Glebe men för att quota Diane "we couldnt be bothered"! 
Så jag klev upp, hälsade på Fiona och Hamish (Oscar är hos sin pappa denna helg), sen åt jag min morgongröt och gick. Tanken var att jag skulle gå till Surry Hills idag för att luncha med de andra men jag insåg att det skulle ta för långt tid så jag hoppade på bussen och blev 45 minuter tidig istället. Jag var alltså där lagomt till att få Dianes sms om vi kunde ses 12:30 istället för 12 som var den nya tiden då vi hade sagt 11:30 egentligen. Story of our lives, det blir aldrig riktigt som man sagt vid au pair träffar! Men ingen fara, vi träffades där, åt en fantastisk lunch på Bondi Wholefoods och sen gick vi till stan. Lovisa beställde två skivor glutenfritt bananbröd med en grön smoothie, Diane beställde tomatsoppa med en sallad och jag tog de veganska, glutenfria pannkakorna med en cashewsås och frukt! Det var gott men jag hade nog velat ha mer frukt till, det blev ganska mäktigt utan det söta. 

Väl på stan så gick vi till The Rocks (området med operahuset) för att gå på chokladfestivalen och där träffade vi Sandra. 
Det var mysigt på festivalen, helt galet mycket folk... Men det var värt det för att prova alla olika sorters choklad! Jag hade tagit ut pengar för att kunna shoppa men jag köpte faktiskt inget förutom nudlar till middag! Jag var så mätt eftersom jag hade druckit en smoothie på eftermiddagen också. 
Det här med mat är en konstig grej. Jag hade lätt kunnat tagit den smoothien (stavning?) till middag istället men eftersom man har inmatat i huvudet att man måste äta tre mål mat om dagen så blev det så blev det så. Jag ska börja göra som Diane (och min mamma för den delen) och lyssna mer på min kropp. Ibland behövs det inte så mycket mat och ibland så behöves det mer och då bör man faktiskt acceptera det! Men det blir så jäkla svårt med värtfamiljen eftersom man inte vill vara oartigt och neka middagen trots att jag hellre äter på dagen än på kvällen. Det är även den enda tiden jag spenderar med Fiona så jag vill inte tappa det heller, mamma har föreslagit att jag kan ta en kopp te under middagstiden istället.. Jag tror att jag ska göra det faktiskt, ska bara bygga upp modet för att ta upp det. 

Aja men tillbaka till ämnet. Efter festivalen så sa vi hejdå till Sandra och gick och köpte jordgubbar och åt det i en park mitt i stan. Sen sa vi hejdå till Diane och nu har jag och Lovisa hängt i Lunapark ett tag. 

Heh kvällen avslutades med med att jag och Lovisa satt och sjöng ABBA i en park nedanför en intressant kinakrog i north Sydney. Det är 17° i kvällsluften och det har varit en bra kväll

 (Det finns många fina bilder på Lovisa men denna är min favvo <3 )



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar