Translate

torsdag 1 september 2016

Dag 53; Regn, Hamish och Luna park

I morse så gick Hamish och jag på en promenad i regnet. Fiona hade berättat att Oscar hade glömt sina läxor hemma så att han inte kunde lämna in dom så om det slutade regna och om jag kände för en promenad så skulle jag kunna gå dit och lämna dom.
Jag hade faktiskt redan tänkt gå ut och gå trots regnet så det var lika bra att få det gjort.
Klockan halv tio så var vi hemma igen och genomblöta. Så jag hoppade in i duschen efter att ha satt på Hamish rena kläder och sen åt vi lite förmiddagsfika.

Det blev en pluggstund efteråt men den blev inte så lång dessvärre eftersom det är lite svårt att läsa och passa en ettåring samtidigt, så vi bestämde oss för att skicka lite videomeddelanden till folk på skype istället. Det var också en kul aktivitet.
Jag ska prova videoblogga här någon dag, det kan ju vara lite roligare än att skriva, beroende på vad man känner för.

Efter lunchen så la jag Hamish i säng för en tupplur och nu har han sovit i en och en halv timma medan jag har läst om atomer.
Ikväll så har Oscar simning så jag ska ta mig till affären och köpa lite ingredienser för tacos och sen ska jag äta det till middag när familjen har åkt.
Man saknar tacos på helgerna...


**
Update

Blev ingen tacos!
När familjen åkte rörde jag ihop en majspannkaka och åt det med accocadosallad och oliver.

Efter middagen så gick jag ut på en prommis med Diane. Det var trevligt, blev 15 km sammanlagt igår. Det är skönt att röra på sig trots att man inte är ute och springer som vanligt.
Vi gick in i Luna park som var öppet (det är fri entre på tivolit så man kan gå in hur som helst, du behöver bara betala för åkturerna). Så vi vandrade runt där och såg på läskiga clowner, ni som följer mig på snapchat (HannaKson) fick även lyssna på den läskiga musiken i mörkret på vägen dit. Huvva ligen.

När Oscars simning var klar så hörde Fiona av sig till mig (som var ute och gick vid det här laget), och berättade att hon inte hade några nycklar på sig... Jag frågade om jag skulle komma hem med mina och låsa upp för dom men hon sa att hon skulle lösa det ändå... Dagen efter fick jag reda på att hon hade klättrat in genom fönster i badrummet. Det var nog inte en aktivitet som hon hade planerat den dagen.

På kvällen ringde jag pappa och även David och sen var det läggdags. Nöjd med kvällen.


Tyckte detta var lite roligt också... Efter Oscars middag så gick jag och kollade vad Hamish gjorde, då satt han i soffan med en bok och såg ut att vara helt redo för sagostund. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar