Translate

fredag 16 september 2016

Dag 67; Mysig dag med Hamish

Äntligen fredag.

Jag hade Hamish idag som vanligt och vi började dagen med att gå ut på en promenad. Det är lite roligt nu tycker jag eftersom Fionas pappa Max har lagat den stora barnvagnen. Nu känns det som att man går runt med värsta Porschen av barnvagnar eftersom den går fram så lätt.
Efter morgon promenaden så åt vi lite vattenmelon ute i det fina vädret och sedan hängde vi fram tills lunch. Hamish åt stek och pasta (han åt pastan rättelse, och även mina ärtor... Jag tror inte han gillar steken), jag åt grönsaker tillsammans med potatis och en vegansk schnitzel. Jag fixade även ihop en matlåda till helgen. Man vet aldrig när en låda kan behövas.

Han sov i ett par timmar idag vilket var bra, på den tiden hann jag skriva fler gåtor för att stoppa i Oscars lunchlåda, maila Lage på Midgårdsskolan för att tigga noter till kören och även kolla på flyg till Cairns. Som det ser ut nu är det väldigt dyrt och känns ganska ovärt att åka dit just nu eftersom vi inte kommer att vara borta så länge, vi har torsdag-måndag ledigt tillsammans (jag och Lovisa alltså) så om man räknar bort resdagarna så har vi endast tre dagar...

Kvällen gick som den gick. Jag och Hamish hämtade Oscar och sedan gick vi hem. Hamish fick middag och Oscar likaså efter att lillen hade badat. Hans pizza skulle precis in i ugnen när hans mamma kom hem.

Sen så spelade jag och Oscar checkers (det där spelet som man kan spela på en schack-bräda förutom schack då) och Fiona lagade middag till oss. Jag tycker att det är ganska coolt att han hellre ville spela spel med mig än att sitta framför datorn faktiskt. Han får ju trots allt inte använda datorn mellan måndag och torsdag. Fin kille det där.
Jag och Fiona åt tagliatelle med grönsaker, det var bra men det innehöll ost. Jag tror att jag ska gå och kolla in fler veganska ostar här borta, det fanns många alternativ och bara för att jag inte gillade en som jag köpte tidigare så är det inte dags att ge upp än. 

På kvällen ringde jag mina föräldrar och de tyckte att vi skulle åka till Nya Zeeland istället, om det var billigare. Och eftersom det ser ut att vara det så kommer det nog bli så istället.

Mina kompisar Lina och Lovisa från hemma har tänkt att de ska komma ner hit och resa och hänga med mig vilket jag tycker låter toppen. Men jag kan verkligen inte sitta hemma och göra inget när jag har ledig. Så planen är den att när de kommer ner så ska jag visa dom hela Sydney, men de får resa innan själva! Egentligen så hade det nog varit kul för dom att komma hit över nyår eftersom nyår i  Sydney är det mest magiska man kan vara med om sägs det.. Och eftersom jag och Lovisa ska campa då så blir det ju kul med lite människor. (Man måste campa för att få en bra plats för fyrverkeriernas skull. Så det kommer bli i alla fall tre nätter på bar mark för vår del.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar