Translate

lördag 24 september 2016

Dag 74; Trotsar tröttheten

Idag har bara varit en sådan typ av dag. Har varit trött och seg och allt det där så det var inte det lättaste att hålla humöret uppe med Hamish... Det hjälpte inte att jag brände mig på ugnen också när jag bakade scones på förmiddagen. 

Planen idag var att jag skulle träffa en tjej som heter Alice, hon är den ny au pairen i Dianes gamla familj. Men hon hörde av sig imorse och berättade att barnen är sjuka och måste till doktorn... Jag blev jätte rädd att något hade hänt eftersom jag vet hur mycket Diane tycker om barnen och hon har verkligen tagit bra hand om dom det senaste halvåret. 
Jag frågade Alice vad som var fel och hon berättade att Chris (2 åringen) inte åt längre... Det var inte så förvånande kände jag dock eftersom Diane hade berättat tidigare att han inte åt när hon inte var där, föräldrarna hade känt att det blev jätte jobbigt så fort hon var ledig. Nu måste Chris vara jätte ledsen eftersom Diane inte är kvar i familjen, jag sa till Alice att han troligtvis bara var ledsen och att han behövde uppmärksamhet och kramar istället för en läkare men jag fick inget svar... 


På kvällen så gick jag ut och träffade Lovisa trots tröttheten, planen var att vi skulle hänga med Diane ikväll men det hade hon tydligen glömt bort så vi gick ut själva istället. Vi åt middag i en park på norra sidan av Sydney harbour och sen så började vi med ett musikprojekt som det ska bli spännande att se om det blir något utav. 

Sen gick vi till hennes buss och jag gick hem. 
Jag hade tänk ta bussen hem på kvällen också men eftersom jag hade glömt min plånbok hemma så blev det inte av riktigt. 

Idag kom mamma och pappa hem från sin kryssning med ett par vänner, skönt att ha dom hemma så man vet var de är. Jag pratade med dom i 10 minuter innan jag gick och mötte Lovisa. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar