Translate

söndag 11 september 2016

Dag 62; Lutandes mot operahuset...

Hela dagen idag var fantastisk.

Jag gick upp och överraskande nog var Fionas föräldrar här. Jag hälsade på dom och sen åt jag frukost. Och tacka vet jag den havregrynsgröten, resten av dagen blev det bara frukt för min och Lovisas del.
Vi hade bestämd att vi skulle åka till Bondi men eftersom jag kände för att åka tåg idag så åkte vi utanför stan till Cronulla. Vi hade aldrig varit där tidigare men vi såg på google earth att det skulle vara en strand där med. Sen när vi steg av tågstationen så kom vi in i en fantastisk marknad. Massa mat, ballonger, konstverk och hantverk. Ah just det, det fanns fina gamla bilar där också. Kolla bara på den gröna- eh ja.. Bifogar bild..
Det var även åkturer där för barn!
Så vi strosade runt där ett tag och sedan gick vi vidare till en gigantiskt strand. Det var häftigt att se.

Efter att vi hade varit där i typ 20 minuter så var vi tvungna att åka tillbaka till centrum för att vi hade bestämt oss för att gå på Gudstjänst i svenska kyrkan. När vi kom dit så var klockan fem redan och vi insåg att det inte började förrän halv sex. Jaha sa vi och satte oss på en busshållplats mittemot och jag åt vattenmelon.
Lunchen idag bestod för min del av ett halv kilo morötter, fyra kiwis, 1 hg ärtskidor och 250 gram jordgubbar. Det var ju jätte gott men ärligt talat så saknar man ris, potatis eller pasta vid det här laget, jag har läst på om veganer som äter "raw 'til 4", alltså inte mat som har blivit tillagat förrän middagstid, tror ärligt talat inte att jag är intresserad av det. Men veganskt kan man ju äta ändå!

Efter gudstjänsten fick vi faktiskt lite grönsakssoppa och knäckebröd vilket var väldigt trevligt. Sen att sitta där med trevligt sällskap också gjorde det hela ganska lyxigt. (Även faktumet att de tog fram en osthyvel till osten gjorde så man kände sig väldigt varm inombords.)

När vi hade avslutat middagen och de trevliga samtalen så diskade vi undan och åkte vidare. På någon sätt så snubblade jag och Lovisa in i China town vilket var ganska förvirrande ett tag innan vi hade listat ut var vi var... Men därifrån så kände vi lukten av all mat och bestämde oss för att köpa en riktig middag. Vi köpte varsin pizza och sedan hoppade vi på en 20 min bussresa till Operahuset och klättrade upp för alla dess trappsteg. Vi satte oss lutande mot den gigantiska, vita byggnaden och åt våra pizzor samtidigt som vi kollade ut över harbour bridge och alla fina lampor som reflekterades glittrade i det mörka havsvattnet... *Suck* så romantiskt.






Bilder och videos från idag bör fortfarande ligga på min snapchat för er intresserade! @HannaKson



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar