Translate

måndag 26 september 2016

Dag 77; Vårlov och brev!

Idag var första dagen på ett två veckors lov för Oscars del, när han kommer tillbaka till skolan så börjar den nya terminen. Jag vet, jag fattar inte heller hur skolsystemet funkar... Men varför ifrågasätta?

I morse så skulle Hamish till doktorn eftersom han har hostat nu till och från i ett par månader så Fiona ville bara se till att det inte var något allvarligt. Så vi vandrade till the medicenter här i Crows Nest tillsammans och vid nio-snåret så var vi klara och Fiona tog bussen till jobbet. Jag och pojkarna stannade kvar och spelade pokemon go utanför woolworths eftersom de hade gratis wifi!
tyvärr så har pokemon go slutat att fungera för mig och Oscar när vi inte har Wi-Fi (detta kan bero på att jag har stängt av mobildata för den appen, eftersom jag inte vill att den ska dra något internet från min telefon. Jag vill egentligen inte heller att Oscar ska spela det på min telefon, men eftersom det gör mig omtyckt så är det inte det värsta i världen. Jag har tänkt ta bort appen när vi är i Nya Zeeland och förklara för Oscar att jag behövde utrymmet för att ta bilder, det är en bra ursäkt och han är inte jätte kräsen så jag tror att han kommer förstå).
Något annat jobbigt med den appen är att den drar så fruktansvärt mycket batteri, för oss som har Iphones så är batteritiden redan väldigt limiterad... Det är allt bra tur att man har ett uppladdningsbart batteri i bakfickan, shoutout till David som gav mig den innan jag åkte hit. Den följer nämligen med mig vart jag än går. På det sättet vet jag att jag alltid kommer hem igen när jag är ute och går vilse.

Vi spenderade förmiddagen i parken idag och eftermiddagen här hemma. Jag har lagat mat, tvättat, diskat och försökt hålla rätt på "alla" mina två barn här hemma. Ibland känns det som att de är en hel dagisklass som man ska hålla ögonen på... Tack och lov att det bara är två av dom.

Oscar är på simning nu och dit kom han tack vare hans mormor som kom upp till oss idag när Hamish satt och åt middag. Tydligen så hade Ros lite ärenden i stan så hon kom upp en dag tidigare för att hjälpa till lite här. Det uppskattade jag verkligen eftersom det var ))svårt att åka iväg till Oscars simning samtidigt som Hamish skulle matas och middagen lagas...
Fiona kom hem när Hamish precis hade stigit ner i badet och jag precis hade tagit in tvätten, jag är van vid att hon kommer hem senare så jag tog det lugnt där, men jag vill ju ändå att disken ska vara bortplockad och tvätten intagen när hon kommer hem. Jag tror dock inte att hon har några krav på det, att tvätta ingår ju inte heller i mina egentliga arbetsuppgifter men ibland kör jag en tvätt bara för att underlätta lite för henne.

Nu så ska jag avsluta kvällen med att plugga lite NK.
Fiona berättade att pojkarna har blivit bjudna på middag imorgon hos några vänner och att Ros kan köra dit dom så jag får lite extra tid för läxorna. Jag blev jätte förvånad över den här planen men också väldigt tacksam. Just nu behöver jag all den extra tiden jag kan få eftersom det kommer gå bort ganska många pluggdagar för mig nu med resorna till Nya Zeeland och Mudgee (staden där Fionas föräldrar bor på en kängurugård!)

Utöver det så har jag fått ett till brev ifrån mina föräldrar idag! Det är jätte roligt att få post, hittills har jag fått ett brev ifrån Lars-Edit och ett annat blev ifrån mamma. Jag vet att Lelsa var sugen på att skicka något också, om du ser detta Elsa och har skickat något så har det inte kommit fram än tyvärr!
Är ni sugna på att skicka brev eller få ett vykort så är det bara att höra av er, det är ju trevligt det där.

**Update**

Jag har Oscar klaga i köket på att han vill ha ravioli och inte pastan ugnen som jag hade gjort i ordning... Nu känns det ganska pinsamt faktiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar