Translate

tisdag 27 september 2016

Dag 79; Jag vill inte ha fem barn

När jag steg upp i morse så låg Kate (Fionas syster) på en madrass i TV rummet. Det var jag inte beredd på, jag trodde att de alla skulle sova på övervåningen... Så jag smög förbi och började som vanligt min arbetsdag med att ta ut diskmaskinen och börja med frukosten till mina egentliga två barn.
Sen kom de ner för trappan en efter en och Fiona kom även ner och hjälpte mig mata hela högen. Lillkillen (Xavier 5 år) beställde scrambled eggs... Tack till Fiona som var där och sa att det kan din mamma få laga när hon vaknar, om inte Hanna har lust att göra det?
Hanna hade andra barn och sig själv att mata så hon tacka nej till det vänliga erbjudandet och fortsatte att göra frukost till Hamish...

Jag blev ensam med barnen på förmiddagen då Fiona jobbade och hennes syster och mamma skulle ut och shoppa. Så jag tog dom till parken vilket var livets äventyr eftersom det är bilar överallt och barn fattar inte att man inte ska jaga bollar ut till mitt på gatan. Jag hade lust att be dom gå på led och hålla varandras händer när vi gick men det hade inte blivit populärt.

Fy vad det är jobbigt med barn ibland.

Men Fionas mamma är absolut jätte snäll, oj vad jag tycker om henne. När de kom hem från shoppingen så tog hon med oss alla ut och bjöd på fika. Jag fick en brownie och en kopp te. Det var jätte mysigt.
Nu så sitter hon och barnvaktar Oscar medan jag har fått en paus och sitter på mitt rum och bokar äventyrsgrejer till Nya Zeeland... Fatta att vi åker imorgon??

Ikväll så har Oscar kricket. Därför har jag redan förberett middagen till barnen så de kan äta direkt när de kommer hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar