Translate

måndag 19 september 2016

Dag 70: Mm solbränd

Så här ligger det till. Planen idag var att jag skulle stanna hemma och plugga eftersom jag inte har fått något gjort alls under helgen och jag har väldigt mycket kvar att läsa.

Kort sagt

Så blev det inte.

Diane, som har flyttat till Bondi för att semestra efter "au paireriet", hörde av sig igår och frågade om jag ville ses men eftersom jag var upptagen med bullarna så sa jag att jag gärna träffades en stund idag istället. Jag tänkte att en kort lunch skulle bli lagomt.
Jag gick in till operahuset för träffa henne kl 10:50 och var framme en timma senare. Sen väntade jag en halvtimma på att hon skulle komma... Tydligen kom inte hennes buss och så blev den andra sen, detta är inte överraskande i Australien. Är bussen tillräckligt sen så kommer den inte alls, det är ett konstigt system...

Men i alla fall.
Vi åt lunch och hade det jätte trevligt och sedan följde jag med henne till biblioteket och därifrån begav jag mig hemåt för att plugga. Jag hade tagit med mig min bok och dator om jag visste att hon skulle till bibblan... Men men.
Jag stannade och köpte en mixed berry smoothie på vägen hem eftersom jag var sugen på något sött, den var jätte god. Helt fantastisk och kostade bara 5 dollar, dit ska jag gå fler gånger! Det var ett litet café som fanns på väg till wilson station på George st.

När jag kom hem så gjorde jag klart den första kemidelen vilket var skönt, hoppas få klart den andra imorgon.
Sen vilade jag en stund och insåg att min nacke gjorde ganska ont.. När jag kollade i spegeln då jag skulle duscha insåg jag att jag hade blivit ganska bränd idag eftersom jag hade slarvat med solkrämen.. Läxa lärd, aldrig igen. Tur att det inte ens är sommar här än.

Jag köpte aftersun på woolworth (motsvarande Ica/coop) här uppe på gatan och även lite bananer. Jag har hittat ett recept på bananbröd som jag verkligen vill prova, får se om jag hinner det imorgon!

När jag kom hem igen så var familjen också hemma.

Jag och Fiona preppade lite pasta med pesto till middag och sedan så videochattade jag med David och mormor (separata samtal för att förtydliga) och nu är det läggdags.

Ha en fortsatt trevlig dag Sverige.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar