Translate

torsdag 22 september 2016

Dag 73; Johan Glans i Sydney? Oh yes

Hahah

Alltså min dag idag...

Jag har inte kunnat plugga pga koncentrationsbrist och intressebrist eftersom jag har övertalat mig själv (igen) att söka musikskola nästa år. Vilken tur att jag kommer att ändra mig minst 374 gånger till innan jag kommer hem!
Sen har jag ätit, precis hela dagen för att ibland så har man tråkigt och sitter man i köket och "pluggar" så äter man helt enkelt

Eh mer då?

Hm

Ja alltså

Juste

Jag hämtade Oscar på skolan och han hade konstutställning idag. Der var trevligt, ska ladda upp en bild på lite konst imorgon.
Sen gick vi hem och hade en jätte opassionerad trumpetlektion... Han var uttråkad och eftersom jag redan hade spelat en timma innan så var jag ganska slut ärligt talat. Men ändå, just nu spelat vi Hedwigs Theme från Harry Potter. Han spelar trumpet och jag gitarr, Fiona hjälper till ibland på blockflöjt, det är småtrevligt.
Oscar åt en macaron idag också, eftersom det knastrade när han åt den så trodde han att det var nötter i den och eftersom han är allergisk mot nötter blev vi båda jätte rädda. Men jag åt en annan macaron och kunde konstatera att det inte var nötter i den.. Yes box, spännande spännande

Eh

Vi hämtade Hamish sen... Han hade "picture day" idag, med andra ord skolfoto. Det gick tydligen bra.

Sen gick vi hem, Hamish fick lasagnerester till middag och Oscar fick korv.
Jag åt en potatis

Sen kom Fiona hem och jag stack till kyrkan

Där sjöng vi kör. Det var kul.
Vi sjöng swedish house maffia, Sverige och en kristen sak "må din väg" tror jag den hette?
Men det var trevligt, de sa att de gillade mitt förslag om låter "Halleluja salvation and Glory". Shout out till Lage som mailade den låten till mig, nu ska den sjungas i Australien också.

Utöver det...

Jag sitter på bussen nu, Lollo och jag gick och köpe fikanoknak vi åkte hem.

Nu har jag ätit mango.
Fy vad illa man mår nu, huvva ligen. Skyller på bussen... Den åker inte rakt

Mmm om en vecka är jag i nya Zeeland... Kul grej.
När jag kommer em därifrån så sticker jag vidare till Mudgee och hänger med Fionas föräldrar på deras kängrufarm. Det ser jag också fram emot
Efter det så tror jag att jag och Lollo stannar över en natt i Blue Mountains och ser naturreservatet. Det måste man tydligen ha gjort när man bor i Sydney.

Ja juste! Jocke (en av volontärerna i sv kyrkan) berättade att Johan Glans skulle komma till Sydney på världsturné och att de skulle dit. Så jag och Lovisa blev jätte taggade och nu har vi köpt biljetter till Johan Glans den 20de... Hahah vad är oddsen?

Ah

Välskriven update.

Godnatt Sverige

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar