Translate

måndag 12 september 2016

Dag 64; Jag och pensionärerna

Fionas föräldrar är kvar hos oss än. Jag älskar det, jag tycker att de kan flytta in permanent.
Rose och Max heter dom. Jätte trevligt par. Det blir så lätt för mig här hemma när de är här eftersom det alltid händer något och man har alltid någon att prata med om samtalsämnen tar slut med någon annan.
Idag på morgonen så spelade Oscar och Max lite kricket innan det var dags för mig att ta honom och Hamish till skolan och dagiset. Jag hittade Oscars skateboard idag när jag och Hamish kollade på när de spelade kricket och efter det så skulle Oscar naturligtvis skatea till skolan trots att han inte riktigt har fått kläm på tekniken. Det var faktiskt ganska roligt att kolla på och att hjälpa honom ta sig till skolan.
Sen när jag kom hem igen så var det bara Max hemma och eftersom han skulle jobba i garaget så gjorde jag min vanliga tisdagsstädning. Ah, han lärde mig använda dammsugaren på riktigt också! Nu vet jag hur den funkar och det tog bara lite över två månader!! Det visade sig att jag har använt fel munstycke, man har tydligen olika på heltäckningsmattor och på övrigt golv i huset... Det var ju lite svårt att veta då man kommer ifrån en värld utan heltäckningsmattor.

Jag gjorde även ris och scones idag när Max var ute och jobbade så jag har ätit ordentlig mat till lunch vilket känns bra. I Australien så tar man som bara en macka till lunch och det är bara ett mellis enligt mig, så här mycket äter mina idoler. Det är riktiga måltider det.

Men det blev ju bra eftersom jag hann äta lunch och sen så fikade jag, Rose (som kom hem vid lunchtid, hon hade varit ute med väninnor) och Max scones på eftermiddagen. Vi såg lite roliga ut när vi satt där vid bordet, jag med min dator och läste NK, Rose med sin och spelade solitare och slutligen Max med sin Ipad och kollade karta till verktygsbutiken...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar