Translate

fredag 16 september 2016

Dag 68; Flygbiljetter och bio!

Jag sitter hemma själv just nu. Min familj åkte iväg för att Oscar hade fotbollsmatcher idag på morgonen.
Det var väldigt skönt att äta frukost själv faktiskt..

Nu väntas Lovisa komma vilken sekund som helst. Vi ska köpa flygbiljetter och även gå på ett garage-sale i Cammaray. Jag vill se om de säljer några gamla väskor eller något som jag kan ta med mig på resorna som jag planerar att göra här. Min stora resväska får verkligen inte plats som handbagage.
Jag känner mig ganska glad över att jag har börjat kommunicera bättre med Fiona. I morse slängde jag iväg ett sms och frågade om Lovisa kunde komma över och hon sa självklart. Det känns skönt.
Ja juste, igår ringde jag också Christina (Oscars klasskompis mamma) och frågade om hon kunde sitta barnvakt den 29de så jag och Lovisa kan ta ett eftermiddagsflygplan till någonstans. Det gick så bra så sa hon. Jag hade ju gjort det några veckor tidigare.
Idag gillar jag människor. Man ger och man tar. Eller "får" är kanske ett bättre ordval.

***
Update:

När Lovisa hade kommit över så bokade vi biljetterna på Qantas hemsida. Vi tänkte göra det via sidan Gotogate som momondo hade rekommenderat, men det kändes ganska otryggt eftersom det var så många som hade skrivit så många dåliga saker om bolaget... Så det var värt för oss att betala några hundra extra för att veta att vi verkligen får biljetterna. Vi betalade 3100 för våra flygbiljetter, hade vi åkt till Cairns så hade det blivit 4500 ungefär. Eftersom det bara var för flygbiljetten så tyckte jag att det blev lite väl dyrt faktiskt, därför ändrades destinationen.
Men nu har vi bokat boende också och det känns fantastiskt!! Jag berättade för Fiona att vi skulle åka till Nya Zeeland istället och hon blev jätte förvånad. Sen gick hon in i chockläge när jag berättade att vi åker torsdag-måndag, så gör tydligen inte australiensare. När de åker någonstans så åker dom över minst en vecka. Det har jag förklarat är eftersom de är vana att det tar så långt tid att åka till ställen.. I Europa så finns det något som heter weekendresor.

Ja men dagen annars då?

Den var heelt fantastisk!!!!

Vi började med att gå till Cammaray för den här garageloppisen. Det visade sig inte vara något särskilt alls så vi gick därifrån typ direkt. Det var en kvinna som stod och sålde lite gamla kläder, typ läderbyxor och grejer så vi blev som inte intresserade.
Från Cammaray så hoppade vi på en buss till Chatswood eftersom det är trevligt att hänga i varuhus...

Där upptäckte vi att det fanns en Secret Trade- butik! Det är en butik som säljer dyra saker billigt, hur de lyckas med det kan ni läsa på deras hemsida! Väl inne i butiken så blev det en hel del shopping... Jag köpte en T Shirt (samma sort som Lovisa, en vit tröja med Billa Bong märket tryckt på), en bag (att ha för resor här borta istället för min stora väska), ett par polariserade solglasögon och shampoo och balsam.
Jag köpte även en svart kofta idag på target vilket känns jätte bra, jag saknar att äga koftor. Jag tog inte med mig någon nämligen.

Vi hade en jätte trevlig dag och på kvällen gick vi på bio! Vi såg Bridget Jones Baby, filmen får 10/10 stjärnor. Den var såå bra.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar