Translate

torsdag 15 september 2016

Dag 66; "Hanna lets to the vegan challenge!!"

Idag så har jag och Oscar ätit en vegansk diet. Inte för att det gjorde någon riktig skillnad för min del men det var jätte kul att göra det med honom. Till och med när han inte fick tårta när han kom hem eftersom den innehöll ägg så var det lugnt... Och idag när han skulle köpa godis med en kompis vid skolan så läste han på alla förpackningar tills han hittade något som var utan gelatin och med vegetabiliska färgämnen! Han tyckte det var ganska roligt detta. 
Det enda jobbiga för mig idag var att tacka nej till en chokladboll från svenska kyrkan... 

Dagen har gått förbi som den brukar, det som blev lite ovanligt var när Fiona kom hem ännu senare än hon brukar eftersom en buss började brinna på harbour bridge idag så trafiken blev fruktansvärd när den blev avstängd. Två personer hamnade på sjukhus pga röken men ingen större skada skedd. Jag gick förbi den där bussen vid motorvägen på väg in till kyrkan ikväll. Den var helt förstörd... 

Vi sjöng idag i svenska kyrkan! Vi heter "Swedish Church Mafia" så det var väl självklart att vi skulle börja sjunga Don't you worry child av Swedish House Mafia haha. 
Vi var idag Lovisa, Anna, Hilda (mina au pair vänner) + ytterligare en svensk tjej+ de två volontärerna Jocke och Carl-Oscar. Vi hade riktigt roligt, nu ska jag maila mina gamla musiklärare och be om lite noter eftersom jag är grymt taggad på några gamla låtar från Midde (Midgårdsskolan i Umeå, bästa musikgymnasiet (jag är inte ens partisk (jo vänta kanske)) ) 

Luciatåget kommer bli super i December med hjälp av detta gäng. 
Efter att ha hängt med tjejerna i en park ett tag så var det dags att dra sig hem, jag har en lång dag imorgon. 
Jag tycker dock synd om de andra tjejerna, framför allt Lovisa, eftersom de går färre bussar till deras hus. Jag är väldigt lyckligt lottad gällande läget där jag bor. 


Får jag allt att verka fantastiskt här borta? 
Jag inser att jag ibland bara skriver positiva saker och sen kan man jämföra det med igår då jag bara orkade göra en lista. 
Jag känner mig allmänt jätte trött vilket inte känns så bra, därför sov jag bort gårdagen och även två timmar idag. Det är inte så bra eftersom jag har min NK examination att tänka på, kemikapitlet i boken tar låångt tid för mig att ta igenom är jag rädd. Jag vill verkligen fatta det jag läser. Det tar lite tid ibland.. 

Utöver det blev jag slagen av en rejäl huvudverk när jag kom hem ikväll, får ringa David i några minuter eftersom jag inte haft internet på idag alls och sen gå och lägga mig. 
Och jag vet vad ni tänker (jag tänker det också): men herre Gud, drick vatten och ät mer av rätt mat så blir det bra. 

Jag dricker. 
Jag motionerar. 
Och
Jag äter helt rätt. (mycket mineraler i min kost, och jag har stenkoll på mina vitaminkällor) Mycket bättre än många och trots det, så blir det så konstigt. 

Jag fattar inte varför min kropp känns så sliten


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar