Translate

onsdag 7 september 2016

Dag 58; Svenskar överallt!

Idag är en suverän dag!!
På morgonen så åt jag gröt med banan och jordgubbar på, bara det gör ju att dagen blev fantastisk.
Efter att ha lämnat Hamish på dagis (Fiona lämnade Oscar på skolan eftersom franskan börjar tidigt på onsdagar) så gick jag till bibblan, den hade inte öppnat än så jag fick vänta utanför en halvtimma tills klockan blev nio. Sen satte jag mig och skrev klart min labrapport, är så glad att den är klar.

Där gick det några timmar och klockan 12 var jag hemma igen och åt lunch, jag gjorde en pasta med pesto och en pasta med tomatsås (det slutade med att jag åt båda för att jag var hungrig och för att pasta.)
Sen skrev jag klart sista modulen i introkapitlet i min distanskurs, jag hade sparat den till sist eftersom den gick ut på att forska om kolväten, naturligtvis så var det ju för att det var så roligt som jag sparade den. Man ska ju spara der bästa till sist, ni vet.

På eftermiddagen hämtade jag pojkarna och klockan halv fem så var det dags för Kricket i parken. I parken så träffade jag och Hamish en svensk mamma! Hon hade en pojke som gick i Oscars klass! Det var jätte roligt och hon erbjöd mig extraknäck som barnvakt!! Hon ville att barnen skulle prata mer svenska så jag gav henne mitt nummer och nu ska vi träffas på en playdate.

Nu på kvällen sitter jag under harbour bridge och skriver dessa rader. Jag är på väg till svenska kyrkan här i Sydney eftersom de ska starta sin kör ikväll, jag är jätte taggad.

Jag sitter även och skriver med Lovisa och hoppas på att hon ska komma också men hon har inte slutat än... Det ser tufft ut men jag hoppas verkligen att hon kommer...
Hennes familj har börjat strula också, hon ringde mig idag och berättade att mamman hade klämt ut sig att hon kanske inte behöver vara kvar i familjen till januari, hon kanske bara behövs till november. Detta tycker jag är absurt, det är redan tre som jag känner här borta som håller på att byta familjer, och då har jag inte räknat Diane som blir bossad runt hursomhelst och ändå är kvar tills avtalet tar slut. Snacka om att au pairer här borta kastas runt som sand på havsbotten. Jag tänker skriva mer om detta framöver


Uppdate: Svenska kyrkan var fantastiskt! Man såg svenska flaggan hänga utanför (annars hade jag aldrig gått in i ett så skumt ställe), och väl inne så var det litet och mysigt! Jag möttes av två svenska killar som båda jobbade inom kyrkan och hade kommit hit för två veckor sen för att arbeta på plats. En av dom jobbade som musiklärare och var därför lika taggad som mig på kören och det kommande luciatåget. Så jag satt med dom och planerade när körerna skulle kunna startas upp, jag ringde till de tre svenska tjejerna som jag har kontakt med här borta och hörde hur deras scheman såg ut och voilá! Nu ska körerna startas på Torsdag klockan 20.00! Han musik-killen tyckte att jag var värsta ambassadören, det var en rolig komplimang.
Jag fick till och med en kram av honom när jag stack! Känner mig så extremt lycklig just nu. JAG SKA KÖRA (men nu ska jag först hem och äta).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar