Translate

fredag 30 december 2016

Dag 171; Amandas Amelia och nyårs prepp

Dagen har gått snabbt.

I morse så kom Anna förbi och sa hejdå hemma hos Lovisa, hon skulle även hämta sin locktång som vi tog åt henne från kyrkan.
Det känns konstig att hon åker hem på tisdag, nu blir vi inte många kvar...

Jag och Lovisa åkte in till stan vid lunchtid idag. Vi åkte förbi mig, åt en macka och lämnade min väska.
Sen bar det vidare till city då jag behövde köpa underkläder. (Jag skulle gjort det igår på Cotton on body men grejen var att det var slut på underkläder i rätt storlek på rea. Eftersom butiken finns i city också var det lika bra att åka dit istället.)
Något som vi också köpte idag på rea var två stycken silverberlock från Thomas Sabo... Det var jättekul att ha något från Australien att sätta på ens armband.

Sen vid fyra tog vi en sen fika och mötte upp min gamla klasskompis Amandas vän Amelia. Hon gick också på midgård och jösses vad skönt det var att se ett ansikte från hemma... Vi har egentligen bara träffats en gång tidigare men åh vad hon är trevlig!!

På kvällen gick jag och Lovisa från Bondi Wholefoods där vi hade fikat alla tre till Woolis i Town Hall. Där köpte vi mat inför Nyår.

Nu på kvällen har jag skrivit ett kort till Diane som faktiskt skickat ett julkort ifrån Skottland, i det hade hon lagt ett litet halsband... Åh vad gulligt, jag blir alldeles rörd bara jag tänker på det.

Jag lagade även en lasagne och åt en sen middag sådär vid nio medan jag skypade en sjuk pappa. Han var ledig från jobbet idag vilket passade jättebra eftersom det betydde att jag kunde ringa honom och öppna deras julklapp som väntade utanför dörren när jag kom hem!! Mamma och pappa hade skickat en jättecool T shirt med en världskarta spridd över tyget och även ett fint armband med matchande örhängen från pilgrim... Det var så fint av dom och så roligt att få julklappar...
Är det något man har lärt sig när man har varit borta så är det att inte ta för givet allt man har hemma.

Jag har verkligen haft tur som har så många fina människor kring mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar