Translate

tisdag 6 december 2016

Dag 148; Te med Laura, fyra tvättmaskiner & vegansk korvstroganoff

Idag har varit en bra dag (iaf förmiddagen) jag sov sju timmar vilket kändes bättre än fem men jag hade inte haft något emot sovmorgon faktiskt.
Har jag berättat att vår diskmaskin är sönder så vi har diskat allt för hand den senaste veckan.
Det är ganska skönt, jag har inget emot det och slipper då ta ur diskmaskinen på morgonen.
Oscars äpplen hade jag skurit upp igår också så fort gick det att göra lunchlådan och äta frukost.

Jag har börjat älska Uncle Tobys flingor med torkade tranbär på morgonen, det smakade ganska speciellt för fem månader sen men nu är det bland det bästa som finns. Därför har jag inte ätit gröt nu på några dagar, det är synd på sitt sätt eftersom man blir mycket mättare på det.

Både igår och idag har det varit lite kallt (22°) och regnigt. Detta gjorde så jag inte kunde tvätta igår utan sköt upp det till idag.
Nu är 4 maskiner tvättade i alla fall, en vit, en färgad, en träningskläder och en handdukar. (Ja förstå att min garderob har varit ganska limiterad de senaste dagarna med tanke på att min tvättkorg var full).

Klockan 11 så gick jag till aboutlife och tog en kopp te tsm med Laura som jag träffade på bussen i helgen. Det var jättetrevligt!
Sen gick jag på affären på jakt efter linser då Lars-Edit har tipsat om att göra linsgryta när man är oinspirerad i köket. Men eftersom det var 30% rea på köttfria korvar så gjorde jag korvstroganoff istället! Det var bästa lunchen på länge.

**
Oscar har blivit jättejobbig igen, idag vägrade han göra läxorna (som vanligt). Dock så var dagens anledning att han ville ha en polkagris, och eftersom vi inte har några hemma så sa jag att han skulle prata med sin mamma om det istället. Då sa han att han hade gjort det men fick ingen så nu ska han inte göra läxor eller äta eftermiddagsfika.

Jahapp sa jag och tog in tvätten istället

Jag packade en banan åt honom som han åt på vägen till kricketen.
Innan vi gick så packade jag en väska med kofta och grejer för ikväll och då sprang han in på mitt rum och tog min stämaparat och började springa iväg för att leka med den.
Jag (som känner mig vid det här laget som en 1000 åring) går långsamt efter och går in på hans mammas rum där han gömt sig och förklarar väldigt lugnt och tyst för att inte explodera att han gör mig väldigt upprörd och jag kommer inte vilja vara kvar om han ska uppföra sig så här respektlöst.

Fy vad jobbigt det är med barn
Han är ju inte född bakom flötet som tur är så han gav mig tillbaka stämmarn och sa okej.

Nu sitter jag på träningen i parken och väntar på att få gå tillbaka hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar