Translate

fredag 2 december 2016

Dag 144; Undangömda stränder, nyfunna vänner och vunna biljetter

 Idag är en spännande dag!! Är så nöjd med allt. 

Okej inte riktigt allt. Är inte nöjd med Sydneys bussar och inte heller med Davids förkylning där hemma. Vi pratade imorse och stackaren låter riktigt dåligt... Funderade på att skicka ett krya på dig-kort men det skulle ta en månad för det att komma hem och vid det laget skulle han förhoppningsvis redan vara frisk. 
**

Lovisa och jag åkte till Collins beach idag på jakt efter vattenfall, tyvärr var det för torrt för att hitta något men sökandet ledde ju till upptäckten av den här lokala stranden nära Manly. Riktigt kul att se! 
Sen fick jag även en meditationsstund på stranden medan jag väntade på henne på morgonen, det var jätteskönt! 
Det var lite mulet men 24° så det var perfekt att ligga och njuta på bryggan ett tag. 

Sen åkte vi hem båda två och duschade för att sen mötas igen i stan då vi ska på Australia Ninja Warrier något ute på någon ö. Alltså Sandra har vunnit biljetter dit, det är något tv-program som vi även har i Sverige. Skulle vara någon hinderbana tydligen. Lät kul så vi hängde på! 

Men i alla fall, på bussen så satte jag mig bredvid en tjej som nog är lite äldre än mig. Vi började småprata och sen steg vi av på samma ställe! Hon jobbar på Bakers Delight tydligen som ligger vid Whoolis uppe på min gata. Hon var jättetrevlig och gav mig en hejdå-kram när vi gick åt olika håll! 
Sen gick jag hem och duschade och bytte om och tänkte hur dum jag var som inte tog hennes nummer eller något! 
Så påväg till busshållplatsen gick jag förbi bageriet och gav henne mitt! Hon verkade jätteglad och sa att vi absolut borde luncha tillsammans! 

Nöjd gick jag vidare till bussen. 

Väl på bussen smsade Lovisa att hennes bussar inte kom, de gör så i Sydney ibland. De kommer bara inte. 
Oj vad irriterad man kan bli på dom. 

Grejen är att man måste betala dubbelt om nästa resa inte kopplades ihop med den förra, detta kopplas genom att det inte passerar en timma sen kortet sist var aktivt.


**

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar