Translate

måndag 12 december 2016

Dag 153; Snorkling i shelly beach!

Idag träffades jag och Lovisa i Manly och snorklade tillsammans! Det var skoj, jag fick prova den vattentåliga "påsen" till mobilen som jag och David köpte på XXL innan jag åkte. Den funkade bra.

Det är lite konstigt att snorkla faktiskt, särskilt när vattnet är lite kallt. Då blir det lite svårt att andas med tanke på att snorkeln ger ovanligt lite luft till lungorna. Men det var en kul dag idag. 

**

Update från ikväll.

Familjen kom hem efter simningen som vanligt vid halv åtta och sen år jag och Fiona middag.

Efter middagen så diskade jag undan medan hon la Oscar då vår diskmaskin fortfarande är trasig.
Sen pratade vi om resor och så och hon sa att hon förstod att jag tänkte åka hem i februari, men hon sa att om jag hade möjlighet så ville hon jättegärna att jag kom tillbaka till Sydney efter mina provspelningar och så inför hösten.
Hon blev jätterörd och berättade hur bra hon tyckte jag var och hur ledsen Oscar kommer bli när jag åker...
Det kändes jättekul och jättetråkigt att höra.
Skulle jag kunna tänka mig komma tillbaka?
Absolut.
Skulle det vara kul att utnyttja visumet?
Tveklöst.
Är det värt att köpa ännu fler flygbiljetter till-och-från Sydney?
Bra fråga

Mina föräldrar har faktiskt gett mig båda flygresorna hemifrån och härifrån, och det är ju fantastiskt lyxigt. Det betyder att jag inte har spenderat mina sparpengar på de resorna utan har kunnat köpa flyg till Nya Zeeland och Cairns istället.
Frågan är om jag skulle tycka att det var värt att köpa min egna resa till och från det här landet, en gång till? Bara för att jobba...
Det tror jag inte
Då skulle jag nog vilja plugga också.
Och då skulle jag nog inte vara hemma på ganska länge.

Och det har jag verkligen dubbla känslor för.

Jag har inga problem med att vara borta egentligen, trots att hemlängtan kommer och går såhär över julen... Men jag har alltid tänkt att om jag ska vara borta flera månader igen så skulle det bli i ett annat land. Som NZ eller Frankrike.
Samtidigt så har jag verkligen börjat känna mig som hemma i Sydney nu

Nu känns det som ett nytt svårt val är och hackar mig i hälarna.





2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Du kan inte lägga upp så snygga bilder på mig Hanna, folk kan ju bli avundsjuka (läs skrämda) #snyggmanär

    SvaraRadera