Translate

tisdag 27 december 2016

Dag 167; Boxing day

Efter att ha sagt hejdå till familjen på morgonen så gjorde jag min tisdagsstädning (trots att det är måndag) eftersom jag inte kommer att vara hemma så mycket i veckan. Jag och Lovisa kommer ju bo tillsammans hos henne, nu när våra familjer är borta.

Vid lunchtid så sågs vi i stan och åkte till Birkenhead point outletcenter.
Där shoppade vi loss på mellandagsrean.
Det blev nya löparskor, sport BH och sockor inne på puma. Hela kalaset på 450 kronor!
På vägen hem stannade vi i Darling Harbour och jag köpte glasunderlägg med australiensiska djur. Det har jag velat ha länge så det var som dags. Lovisa köpte ett par mjuka uggtofflor i butiken brevid.

Sen åkte vi hem till mig, packade mat och gjorde varsin snabb middag att ta med på bussen till Allambie Heights.
Väl hos Lovisa packade vi upp, började baka lussebullar och koka risgrynsgröt. Medan bullarna jäste så gjorde vi ett FMTK pass och efter varsin dusch fikade vi medan vi öppnade varandras julklappar som vi hade lagt i varandras julstrumpor.

Det var en jättemysig kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar