Translate

fredag 9 december 2016

Dag 150; Blowing off the sails at the opera house

Imorse satte Fiona och Oscar igång tvn klockan 7:10 och väntade på att vårt luciatåg skulle vara med på nyheterna, de har ju fortfarande ingen aning om vad det här är egentligen...
Men tyvärr var det bara ett kort inslag utan musik innan vi ens satte igång tv, fick höra det av Jocke som hade kollat längre.
Synd på det men vi hade ju kul ändå!!
Och jättegulligt att familjen satt och var beredd att spela in...

Jag och Hamish har varit med Lovisa J och hennes Oscar idag i lekparken, sen gick vi hem och åt lunch.
När han sov gjorde jag helgens matlådor och sen hämtade vi vår Oscar och eftermiddagen gick. Jag gjorde tacos till Oscar på kvällen och sen åt jag med när Fiona hade kommit hem.
Hamish har varit grinig hela eftermiddagen, jag tror att han håller på att få ett utslag eller något av blöjan så han har nog lite ont.

På kvällen åkte jag och Lovisa N till stan för att gå på julkonsert på operan! Det var magiskt. Jag grät.

Killen bredvid mig som kom från Chicago satt i T shirt brevid oss med våra eleganta, svarta klänningar... Man går inte på konsert i t shirt!!!! Dude
Det var många klassiska jullåtar och publiken skulle sjunga med i vissa vilket var jätteroligt.


Åh den enda anledningen att stanna kvar i Sydney skulle nog vara att få möjligheten att jobba här inne. Jösses

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar