Translate

torsdag 15 december 2016

Dag 157; Lucia i tempe

På väg till skolan idag sa Oscar att jag verkade nere, så jag berättade för honom att jag fått lite dåliga nyheter hemifrån. Det kändes skönt att få förklara varför jag inte var på lekhumör.
Har inre berättat något för Fiona och om jag kan låta bli så gör jag nog det.
Det är lättast att inte ta upp det.
Jag ringde Johan när jag gick ifrån skolan med Hamish i vagnen och det var skönt.
Det känns verkligen jättehemskt att Nino inte är kvar i världen.
Hade man gått i skolan eller gjort vilket annat jobb som helst hade man ju kunnat sluta tidigt eller sjukanmäla sig en dag för att samla tankarna. Men det funkar som inte här.

Ikväll blir det luciatåg i Ikea också, om jag hinner dit dvs.

**
Jag hann i tid till uppsjungningen!
Vi gick till Fionas kontor idag där jag lämnade Hamish. Harbour bridge var lite knepig eftersom det bara finns trappor så det blev jobbigt med vagnen. Men två vänliga turister från Melbourne hjälpte mig bära ner vagnen med Hamsih och visade mig vägen till AMP byggnaden där Fiona jobbar.
Verkligen jättesnällt.

Uppträdandet på Ikea var mysigt.

Sen efterfestade kören hos Denise medan jag tåg tåget hem.
Det blev helt rätt, jag var helt slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar