Translate

söndag 11 december 2016

Dag 151; Märkeskläder och fyrverkerier

Idag klev jag upp och åt en bra frukost då familjen inte var hemma.

Sen har Lovisa och jag varit på Paddys market och även på shoppingcentret ovanför. Där fanns det outlets nämligen så jag har shoppat billigt på esprit.
Jag vet inte varför jag känner så mycket för märkeskläder, jag har kommit på mig själv med att bara ha köpt Levis, billa bong, Bonds och sådana grejer sen jag kom hit. Det känns bara vettigare på något sätt då priserna på dessa saker skiljer sig dramatiskt från priserna hemma...

Sen gick vi till Broadway och hittade kmart vilket var dagens mål. Jag ville dit för att skriva ut bilder på barnen som jag kan ge till Fiona i julklapp, det var Lovisas ide och det känns som en jättebra present. Ramar har vi köpt på Ikea redan.
Väl därinne så köpte jag även en snorkel och ett cyklop eftersom jag snart åker till barriärrevet, det känns bra att ha något eget så man kan flyta runt och göra som man vill. Det var värt det, kostade knappt en hundring (i svenska kronor alltså) och nu slipper jag hyra grejer där.
Cairns kommer nog bli en sol och bad resa för min del, det känns så jobbigt att åka ut och äventyra omkring på egen hand (vilket jag egentligen gör väldigt ofta men ändå), så där tar jag semester. Jag ska boka boende till veckan.

Kvällen avslutades i Darling harbour där vi såg fyrverkerier. Det är raketer där varje lördag klockan 21 så vi passade på. Nu är man verkligen taggad på nyår.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar