Translate

tisdag 13 december 2016

Dag 154; Extrajobb och huvudrollen i luciatåget

Idag så skulle Oscar äta frukost med skolbandet så jag behövde bara ge honom lite frukost på morgonen innan han och Fiona körde iväg till skolan extra tidigt. Han skulle även äta lunch där vilket betydde att jag inte behövde göra lunch åt honom.
Så med all extratid satt jag lugnt och åt min frukost på morgonen.

Sen tog jag Hamish till dagis vid åtta

Därefter åkte jag hem och städade, så nu är alla svarta nyckelpigor som bor i min matta återigen borta. Det dröjde inte länge innan några kom tillbaka igen dock.

Under dagen har jag bokat boende i Cairns, jag tog fem nätter på ett hostel som heter caravella backpackers. Det såg bra ut och det ingick wifi och flygtransfer vilket kändes toppen.

Sen bakade jag wraps och åt en burito till lunch, det var en bra måltid, man står sig länge på det.
Det skulle behövas då det nästan är 40° grader ute och jag skulle iväg klockan två för att kolla på Oscars franskapjäs.
Jag som var ledig tänkte jag innan Fiona kom hem och tog över mitt sitt-och-vakta-på-diskmaskinsreperatören-pass.

Men efter pjäsen så satte jag mig på skolgården med en av mammorna här. Vi började småprata lite och hon frågade om jag hade kompisar som letade efter barnpassningsjobb.
Så jag sa att det är något jag letar efter och gav henne mitt nummer.
(Letar och letar... Jag tjänar gärna ett par dollar extra när jag kan i alla fall!) Hon hette Nina och var supertrevlig.

***
Lucian i sv kyrkan var fantastisk, jag ville så gärna rigga upp telefonen så mormor kunde se framträdandet men jag hann inte... Tyvärr så kom inte mon värdfamilj heller, det krockade ju trots allt med läggdags för lillen...

Men det var så otroligt roligt att få vara lucia i en full kyrka.
Och sen utanför så många i publiken stå bredvid mig och ta bilder.. De skickade fram sina barn och andra ville ha en selfie. Gud vad roligt, man kände sig som värsta kändisen.
Idag var det verkligen roligt med uppmärksamheten just för att Lucia betyder så mycket för så många! De där låtarna som man hört flera, flera gånger och den där känslan av ljus och värme när det blir kallt och mörkt. (Vi undviker att gå in på att det är 30° ute just nu trots att klockan är tio och solen har gått ner för länge sen)

Jag ska leta runt lite när jag kommer hem och se om jag kan hitta några bilder från kvällens föreställning...

Efter showen så gick jag, Lovisa N och Lovisa J till subway och köpte kvällsfika, flickorna hade slarvat med middagarna tydligen...
Så jag frågar expediten om avocadotoasten är vegansk
"Vad är det" frågar den säkert 23 åriga kvinnan framför mig
Då vill man bara skratta lite och säga att det undrar nog mina familjer också...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar