Translate

måndag 5 december 2016

Dag 147; Om Mary Poppins hade varit aktiv

Jag jag sov 5 timmar inatt, vilket är på tok för lite
Anledningen till detta var helt enkelt att jag var orolig för bland annat insekter men också för min hemkomst. Dumt va? Innan jag åkte var jag orolig för vilka som skulle få vara med på flygplatsen och säga hej då, och nu är jag orolig för vilka som ska mötas först för att säga hej.
Jag tror att det blir hem och landa för min del i Sverige och sen träffa David så fort det går.
Men det skulle kännas skönt att åka hem till mormor, mamma och pappa direkt

Jag ringde mormor inatt för att hon brukar vara så förstående och komma med bra visdomsord, inget undantag var det inatt.

På morgonen så dammsög jag och skurade, så nu är krypen borta ur mitt rum i alla fall! Vid lunchtid åt jag en potatis och en macka då jag känner mig helt less på mat.
Jag har ätit konserverade bönor nu, varje dag i tre månader. (Undantag för tofu ibland men det är slut nu så jag måste vänta in nästa handling.) Missförstå mig rätt, bönor är en jättebra proteinkälla men jag känner mig väldigt begränsad i tilltagandet eftersom jag inte har tillgång till vanliga ingredienser här borta så som matlagningsgrädde och kryddor. Det känns som att det där är ju som grunden till allt.
Inte så Australien dock
Här vet man inte vad en sås är.

Alltså jag har verkligen börjat ta för mig här nere men jag känner att skriva upp "basilikaplanta, körsbärstomater, pastasnäckor" etc sånna saker, är att kräva lite för mycket.
Vem har en au pair som känner behov av en basilikaväxt liksom?

Efter lunch övade jag auditionsånger och sen gick jag ut och sprang. Eftersom det regnar ute så tog ett paraply med mig, och den måste ha sett riktigt lustigt ut när jag sprang omkring med det i högsta hugg och gjorde intervaller. Kände mig lite som en atletisk Mary Poppins

**

Fiona blev lite sen hem idag, hon kom hem tio över sex, det blev lite tajt med tanke på att jag ska vara i kyrkan klockan sju och Sydneys lokaltrafik är inte att lita på.
Jag är på god väg nu dock, sitter på tåget.
Har ett ärende på vägen till kyrkan men det borde gå snabbt.

**

Hah det är en snubbe bredvid mig på tåget som pratar högt i telefonen om vad hans kompis tjänar i lön och hur han själv ska söka musikskola i Europa. Lycka till putte, den drömmen delar vi.

2 kommentarer:

  1. Men Hanna?! Sömn! ❤ Och älskar din träningsstil 😘
    Kan förövrigt berätta att vi har basilika hemma (och körsbärstomater), kommer du eller? 😉

    SvaraRadera
    Svar
    1. Omg blir dig vi bor hos i mellandagarna Lollo!

      Radera