Translate

torsdag 8 december 2016

Dag 149; Luciatåget som kommer på TV!

Igår köpte jag och Lovisa biljetter till en julkonsert i stora salen i Sydneys operahus. Vilken fantastisk upplevelse, nu är jag lite mindre avundsjuk på mina vänner som är hemma och har julkonsert med Anna-Lotta och Lage. Jag fick ju trots allt vara med på den konserten förra året...
Konserten är redan imorgon, det ska bli så spännande!

Under dagen idag så har jag övat på mina auditionlåtar, sökmonologen till en av skolorna och även gjort försvarsmaktens dagliga träningspass. Eftersom Lovisa smsade och påminde om att dricka vatten idag så har jag gjort det också faktiskt, det är så lätt att glömma bort tycker jag...
Till lunch åt jag korv och potatis med ärtor, inte en lyxrätt direkt men det smakar så bra att äta något annat än konserverade bönor för en gångs skull, det gör så man njuter av mat igen.
Utöver det så har jag fixat smink och naglar för föreställningen i stan ikväll (det är ännu ett luciatåg, den här gången på den första Nobelmiddagen på det södra halvklotet! Det sänds i tv här i aussi imorgon och visas online i Sverige). Det ska bli kul, jag är taggad.
Inte lika taggad för trumpetlektionen med Oscar idag dock, sen glömde jag bort den när jag satte på läppstiftet så nu kommer jag måsta ta av det... Det var ju onödigt, det ser så perfekt ut just nu.
First world problems


**
VILKET FLYT MAN HAR.
Hämtade Oscar och lektionen gick jättebra, han gjorde precis som jag sa och allt flöt på.
Sen hämtade jag Hamish medan han stannade hemma och gjorde läxor, efter det tog jag hand om lillen och stekte köttbullar till Fiona och Oscar.
Om Fiona åt dom vet jag inte då jag gick till bussen direkt när hon kom hem men det såg fint ut med ärtorna och ugnsbakade potatisen där också.
Dock så har jag kommit på mig själv med att tycka att det är mer sanitärt att byta Hamishs blöja än att steka kalkon/biff-köttbullar... Jag tvättar händerna mer ordentligt efter att ha grejat med det.

Lovisa och jag tog samma tåg från Wynyard idag på kvällen och jag åt min matlåda bestående av resten av min veganska korvstroganoff. Någonstans längst vägen missade vi vår hållplats och det slutade med att vi fick åka tillbaka för att gå av vid redfern. Men det gick ju bra, vi kom i tid och hade riktigt trevligt. Vi la till Rudolf med röda mulen i vårt luciaschema och den låten blev allt bra poppis, alla svängde med.

Nu är klockan kvart över nio och har har precis klivit av tåget i north Sydney station.
Och där kommer bussen!
**
Precis då började det åska ordentligt... Känns konstigt att det stormar och är 29 grader...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar