Translate

onsdag 21 december 2016

Dag 163; Upplevelser och julstrumpor

Oscar blev hämtad av sin pappa i morse. Han ska vara hos honom över julmorgonen så vi ses igen vid lunch den 25te. Det känns lite tråkigt eftersom jag förväntade mig att han skulle vara där på morgonen och dela ut julklapparna.
Men det blir nog bra ändå.

Eftersom jag kom på att jag saknade en julklapp till Fionas föräldrar så gick jag ner till Nordic Fusion butiken i Mosman idag. Det är en skandinavisk butikskedja som också finns i Manly, där köpte jag en tomtemors-dekoration till dem, den var jättefin så jag tror att de kommer uppskatta den. Jag hoppas bara inte Fiona tycker att deras present var mycket finare än hennes...

Utöver det så har jag fyllt Lovisas julstrumpa. Vi fick varsin när vi var på Carols in the Domain förra helgen och vi tyckte att det skulle varit kul att fylla dom åt varandra. Så vi satte en budget på 20 dollar och sen har vi lite julklappsutdelning då vi bor tillsammans i mellandagarna. (Båda våra familjer är ju borta så vi kommer bo hos Lovisa i Allambie Heights några dagar... Simma i hennes pool, träna, laga riktig mat och se på netflix. Det kommer bli bra dagar.

Jag har även köpt upplevelser i Cairns idag, det blev detta https://www.experienceoz.com.au/en/cairns/tours/cairns-3-day-reef-and-rainforest-package/great-barrier-reef-cruise-with-skyrail-and-cape-tribulation-3-day-package 

Känner mig jättenöjd. Nu ska jag hämta Hamish och ikväll är det körövning inför julen. 

**

Och sen var dagen slut.

På vägen hem var bussen sen så jag började prata med en grekisk kvinna som satt och väntade på samma buss. Hon hade fina rosa klackskor så det var lätt att börja småprata.

Efter att ha gått 15 km under dagen så är jag väldigt trött... Det märktes under körövningen och på promenaden där ifrån. Jag får lite väl dålig humor när jag blir övertrött.

Grejen var den att när jag gick till mosman idag så tänkte jag att jag skulle gå dit och ta bussen hem. Men jag hade glömt busskortet hemma så planerna förändrades snabbt.
Jag steg på bussen och fick reda på att man måste antingen ha kontanter eller opal-kort, rätt besviken steg jag av igen och gick den timmen som det tog hem.
Men det var värt det för att jag hittade så bra paket till Lollo på vägen.

2 kommentarer: