Translate

måndag 19 december 2016

Dag 161; North Sydney Olymic Pool

Jag och Oscar åkte och simmade före lunch idag. Det var kul, dock så blev det inte lika kul när en arbetare sa att vi inte fick ha leksaker i poolen... Så bort med Oscars leksak som vi hade dykt efter i vattnet. Det hade inte hänt hemma? Jag är jätteförvånad.

Sen mailade jag också Fiona i morse och frågade om min lön. Hon svarade att hon inte brukar betala extra för dagar som dessa utan istället fortsätter att betala mig normalt under sommaren när de är borta i Singapore. Det lät ändå ganska rättvist även fast jag egentligen upplever att jag skulle fått ersättning för dessa 12 extra timmar.
Det är tur att Oscar gillar sin dator, blir man trött kan man bara ställa den på bordet så får man ta rast sen.

Nu har vi ätit lunch (han har ätit en skinkmacka med honung, som en vanlig australiensare... Jag åt en potatissallad med bönor) och snart ska Hamish hämtas. 


**
Kvällen gick som den brukar, barnen var omhändertagna och Fiona och jag åt vid kvart i åtta. Jag har vant mig vid den middagstiden nu.
Inget stelt från lönemailen heller vilket känns skönt, hon tyckte kanske inte det var lika jobbigt att prata om som jag gjorde...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar