Translate

söndag 1 januari 2017

Dag 172; GOTT NYTT ÅR

Hela dagen idag.. Vilken grej...

Upp tidigt

Släng i sig frukost

Ta all packning


Ut genom dörren till bussen mot Cremorne point reserve.

Väl framme, vid halv nio, så paxade jag den bästa platsen nära vattnet och med översikt över både operahuset och bron.

Tyvärr så blev det så att vi upptäckte att det var lite för nära vattnet.. När högvattnet bildade vågor så blev vi genomblöta båda två pga en våg som var lite för stor... Alla våra saker gick att rädda dock, utom min lunch det vill säga...

Sen satte vi oss på grässlänten ovanför oss. Sen var det bara att vänta.

Så vi väntade i 16 och en halv timme. Sen kom de stora fyrverkerierna. Var det värt det? Ja.

Jag fick en ny kompis på köpet! Noriko heter hon och kommer från Japan. Hon är professionell fotograf och även kameralärare. Hennes kamera som hon lär ut just nu är precis samma Nikon som jag äger och inte riktigt förstår mig på ibland. Så jag fick en lektion av henne under tiden vi satt där!! Jätteroligt. Jag la till henne på facebook där jag även har delat hennes nyårsvideo för er som vill se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar