Translate

måndag 30 januari 2017

Dag 203; Australiens hetta och bankbesök

Tänk att jag och Amelia hoppade fallskärm igår... Jag kan bara inte förstå det. Usch, vem försätter sig ens i en sådan situation?
Och hur kan det ha varit så kul??

Idag så har det varit första dagen på en hel normal arbetsvecka. Oscar gick tillbaka till skolan från sommarlovet igår och idag blev det upp på morgonen, packa lunch, plocka ur diskmaskinen och göra frukost.
Jag har inte gjort detta på ett tag men rutinerna satt i ändå.

Efter att ha lämnat pojkarna på dagis (Oscar fick gå själv till skolan eftersom jag skulle på banken direkt tänkte jag) så gick jag upp till huvudgatan.
Banken var stängd till 9:30 så väl hemma ringde jag David en stund (45 minuter, så det blev en lång stund trots att det var läggdags i sverige..) och sedan städade jag huset, tvättade två maskiner och gick till banken.
De ska avsluta mitt ANZ konto den 28 Februari.

Det känns bra att ha detta gjort, då får jag också tid att få de löner som jag har kvar. Kortet funkar i Sverige också så jag tänker att jag tar ut pengarna hemma eller för över online om jag har pengar kvar på kontot.

Jag gick förbi Woolies på vägen hem eftersom jag har fått lön och ville lyxa till lunchen lite.
Så jag köpte bananer, vattenmelon, svarta bönor och grönkål.
Sen la jag hälften av bananerna i frysen för glass i framtiden och skar upp vattenmelonen till bion imorgon.
Grönkålen och bönorna åt jag till lunch med potatis, morötter och hummus... Det var jättegott.

Eftermiddagen spenderade jag på soffan, sen tog jag in tvätten innan jag hämtade mina pojkar.

Det har varit fruktansvärt varmt idag. Bara 34 grader i och för sig men räknas luftfuktigheten också så var det över 40. Det var riktigt hemskt.

Nu på kvällen har det blivit lite svalare eftersom det blåser. Skönt det i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar