Translate

onsdag 18 januari 2017

Dag 189; The swedish theory of love

Det har varit en lugn dag idag. 
Hamish har varit sjuk så när Fiona kom ner med honom till köket där jag och Max stod i morse såg man hur slut hon var, stackaren. 
Jag frågade om hon skulle gå på jobbet och hon tänkte det, så hon provade att ge Hamish till mig och det gick då inte. 
Hon blev hemma idag. 

I går bytte vi madrass i Fionas sovrum  och idag bar jag och Max ut den till hans truck som var utanför vårt garage. 
Sen före lunch åkte jag till balmoral beach, jobbade på brännan, åt frukt och åkte hem. 
Det har varit så varmt idag... 34° i skuggan.. Så det var skönt att kunna bada lite. 

På vägen hem stannade jag i parken och tänkte träna men det gick då inte... Jag hade svårt att sova igår och därför blev hela dagen lite segare än vanligt. 

Jag har köpt en biljett till en egyptisk utställning imorgon dock så förhoppningsvis kan jag sova ikapp inatt och vara taggad för den med Laura imorgon. 
Laura är alltså tjejen som jag träffade på bussen från Manly för ett tag sedan. Jättekul att vara kompis med en australiensare. 

På kvällen idag så åkte jag med Lovisa J till kyrkan, vi är de enda au pairerna som är kvar nu... Hilda, Sandra, Lovisa och Anna har alla lämnat stan. 
Det är lite konstigt hur annorlunda det blir när man inte har ett permanent kompisgäng. 
I alla fall 
I kyrkan så var det filmkväll ikväll, vi såg en film som heter The swedish theory of love. Det var en dokumentär om hur ensamma vi är i Sverige. 
Kan ni fatta att jag inte alls är taggad på att åka hem nu? 
De fick hela landet att framstå som osocialt, grått och tråkigt. 
Raka motsatsen till mitt nuvarande liv alltså. 
Raka motsatsen till det livet jag hade i Sverige också tycker jag dock. 

Men alla i kyrkan nickade åt den och tyckte "jaa vilken representativ film". 

Var de nu bor och vilka människor de är släkt med och umgås med så vill jag inte vara med. 

(Jag skulle ju bli galen om jag var ensam för länge, det har jag aldrig upplevt som något dåligt eller osvenskt. Utan istället bara som mänskligt. Huvva, se den där filmen tycker jag) 

**
Utöver det då? 
Jo jag har blivit förkyld, hade lätt påstått att min bror har smittat mig eftersom han också är förkyld just nu men för första gången kan jag inte det. 
Lite jobbigt att vara sjuk igen då man är så långt borta och det är 30° ute, även på natten. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar