Translate

tisdag 10 januari 2017

Dag 182; Back to work

Det var kul att träffa familjen i morse faktiskt. Hamish var extra kramgo så det kändes som att han hade saknat mig i alla fall!

Hela familjen var på gott humör så allt har gått bra nu på morgonen.

Jag har varit jättetrött hela dagen dock. Det var tur att jag iaf kom hem i tid med bussen igår, men jösses vad slut man är.

Jag och Oscar har inte gjort något speciellt idag... Eller, jag har städat, tvättat och packat upp väskan men det var då allt.

På kvällen hade jag och Fiona en trevlig spagetti-middag.

Hon gick och handlade efter jobbet och utbrast när hon kom hem "visste du att det finns ost-fri ost??". Haha  hon hade aldrig varit i de hyllorna förut... Det var jättefint, hon hade kommit hem med tofu och veggiburgare. Det värmer hjärtat.

Här kommer lite bilder från Cairns.

Mina rumskompisar i rum 85 i caravella backpackers. Från väster till höger - Roxanne, Sofie, Caroline, Esther & Jag

Lite fiskar från revet, fick ingen bild på sköldpaddan.

Det röda vattenfallet som rann vid byn Karunda. Det är vanligtvis inte den färgen, tydligen hade det lossnat sand någonstans uppifrån

Det här blev adoptivfamiljen från Irland som jag hängde med på eftermiddagen i gondolen på väg från byn.

Jag & Esther tog en selfie i lagunen.


Detta är en wallaby som kom och hälsade på mig och en nederländsk flicka i wildlife centret

en koala

En "letar-efter-krodkodiler-selfie"

Sofie skulle köpa en selfie-stick så vi provade den med min mobil




utsikten från vandringen i fitzroy island

lagunen i cairns

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar