Translate

tisdag 10 januari 2017

Dag 181; ännu en dag på flygplatsen

Jag tog sovmorgon i morse till halv åtta, det gick som inte att dra sig längre då alla mina rumskompisar skulle upp och åka på utflykter.
Sofie däremot hade inga särskilda planer så efter frukost gick hon och jag till stan tillsammans. 

Vi gick runt och upptäckte ställena där vi inte varit än och strosade runt i souvenirbutikerna. 
Vid lunchtid gick vi tillbaka, åt och vilade innan min flygbuss skulle komma. 
Jag bokade flygbussen via hostelet igår.  Det var jättestruligt med tiderna eftersom min telefon inte antog att jag skrivit upp rätt tidszon för mitt flyg... När jag anlände hade telefonen ändrat flygtiden en timma... När jag märke det så bokade jag om flygbussen så den kom kl 14 istället för 13. 

Väl på flygplatsen fick tidspessimisten Hanna sitta och vänta på att bagagecheck-in skulle öppna. (Den öppnar två timmar innan man ska flyga)
Sen på flygplatsen så strosade jag runt lite ytterligare och letade efter någonstans som jag skulle kunna köpa middag att ta med på flyget. 
Jag hittade inget. 
Så det blev att gå in i convenience-butiken och läsa på baksidan av förpackningar. En aktivitet som jag brukar finna ganska underhållande men just idag var jag inte på humör... Jag hittade en chiabar och någon nötkextjosan hejsan på hälsoavdelningen så jag tog det utan att vara för noggrann. 
Killen i kassan kollade på mig och ba "Ooh healthy", man ba aah precis. Jag berättade att det var dåligt med veganska allternativ i restaurangerna här och han höll med faktiskt. Det var lite kul. 

Jag upptäckte när jag åt min bar att den smakade ovanligt sött för en nötbar och upptäckte att den innehöll honung. Det är lite jobbigt att göra sånna missar men med tanke på att det inte står "varning för honung" under allergirubriken så är det inte så konstigt. 

Allt jag brukar köpa när jag inte är på studera-baksidan-humör är frukt men tyvärr fanns bara fyra dåliga äpplen i fruktkorgen så det valde jag bort idag... Tur jag har en banan i väskan också. 

**
I regnskogen där jag var i förrgår förresten fanns det växter som folk gjorde te på. Jag hittade det teet här och köpte ett paket att ta hem, det känns roligt att ta hem till familjen. Särskilt mamma då hon är en riktig temänniska. 

** 

Flyget gick bra. Jag har landat över den här staden fyra gånger nu och ikväll blev jag lite nostalgisk över att jag inte vet när nästa gång kommer bli. 

Efter att ha hämtat väskan så sitter jag nu och väntar på bussen, jag bestämde mig för att spara 10 dollar på att inte ta tåget. Enligt Google ska jag vara hemma 22:45 men vi får väl se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar