Translate

fredag 27 januari 2017

Dag 200; Oj 200 dagar är ju typ länge?

Skönt med helg.

Familjen var borta när jag steg upp, cirkus 20 över nio, jag vaknade halv nio och ringde David.
Vid den tiden var de fortfarande hemma men de måste ha åkt och handlat.

Så jag åt frukost själv och sedan begav jag mig till stranden en stund.
På vägen dit ringde Lovisa i Umeå och berättade att det har öppnat en ny klubb i stan, spännande att det verkar hända saker hemma också.
Det ska bli skönt att träffa sina vänner igen snart.

Det känns konstigt nu när Lovisa Nilsson har åkt hem... Det är inte riktigt samma längre.

Balmoral Beach var lika mysig som alltid. Jag läste klart min bok och låg på samma ställe som alltid, sen gick jag en bit och tog bussen hem.

Väl hemma såg jag att familjen har varit och storhandlat, uppskattat så åt jag tofu mackor med hummus till lunch och begav mig på biblioteket.
Här har jag suttit nu i ett par timmar och de har just ropat ut i högtalarna att de stänger om en kvart.

Kanske dags att börja dra sig hem igen.

**
Jag har inte fått svar från något av jobben som jag sökt i Umeå än. Det känns lite tråkigt men det var ju tur att en började skicka in ansökningar i tid ändå.
Då kanske turen vänder om några veckor då jag väl är hemma.

3 kommentarer: