Translate

måndag 30 januari 2017

Dag 201; Täcker hela Sydney

Idag träffade jag Selina igen, hon som jag träffade först i Cairns i regnskogen. 
Hon kommer från västra sidan av Tyskland och vi köpte våra ankelband tillsammans... Jag hade glömt det tills jag såg att hon också hade på sig sitt. 
Tänk att en kan ha en sån gemenskap med någon du bara träffat en gång. 

Vi har spenderat hela dagen ihop och har gjort allt hon ville uppleva i syndey. 
Vi gjorde Condi to Coogee walk, vi såg paddys markets, vi åkte till broadway (eftersom jag var tvungen att köpa en födelsedagspresent till Oscar, så han fick en brandstation i lego). 
Sen avslutade vi dagen med att ha färjan till Manly i solnedgången. 

Det har varit en fantastisk dag. 
Hon är en jättemysig tjej. 

Åh vad många fina människor du möter när du reser. 

**
På kvällen kom jag hem vid tjugo i nio och sa direkt godnatt till Fiona. 
Jag var ju tvungen att lägga mig tidigt eftersom jag ska hoppa fallskärm imorgon. 
Jag måste vara i stan 6:45... 

**
Jag pratade med mamma och pappa innan jag la mig. Sen ringde jag mormor som är hos kusinerna i Borlänge och firar lillen Eriks födelsedag. Han är inte så liten längre... Grattis på 18 års dagen putten! 

Sist ringde jag David som vanligt. 
Vi har fortsatt prata om att kanske träffas i Finland och spendera dagen där tillsammans och åka hem till Umeå sen. 
Men tanken var ju att jag skulle överraska honom när jag kommer hem... Så jag har ju sagt fel datum till honom. 
Men eftersom han inte kan åkte och möta mig när han inte vet när jag kommer hem så blev jag tvungen att berätta. 
Det var lite svårsmält tror jag men han uppskattade tanken!
Jag tror att han uppskattade ännu mer att få vara förberedd dock. 

Heh ser så många likheter mellan honom och Moa/Johan/min morbror. 
David hade passat bra i deras stenbocksgäng. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar