Translate

torsdag 26 januari 2017

Dag 198; En sista brunch på Australia day

Åh vilken jobbig morgon. 

Jag och Lovisa skulle äta en sista brunch i morse så vi sa att vi skulle ses i stan vid tio. 
Det visade sig att stället (Sadhanas kitchen) som vi skulle åka till var stängt pga nationaldagen som är idag... 
Så med Lovisa på Wynyard och jag på Central så bestämmer vi en ny plats. 
(Eller jag bestämmer via vilka som har mest estetiska bilder på instagram) 
Så vi hittade till Hale and Hearty i Waterloo, de sa sig ha Sydneys bästa pannkakor. 
Det skulle jag nog hålla med om. 
Lovisa åt bananpannkakorna med walnuts och jag åt de veganska blåbärspannkakorna... Det var så gott. 

Sen så skiljdes våra vägar och Lovisa åkte hem för att preppa inför flyget. 
Jag stannade i stan för att träffa Josefin som jag har haft kontakt med sen i vintras. 
Hon var trevlig, vi satte oss i Darling harbour och snackade ett par timmar. 

Sen åkte jag hem och fixade inför familjens hemkomst. Jag ville ju att allt skulle se så bra ut som möjligt. 

Nu är de hemma och det var kul att få se dom igen. De verkar ha haft en bra vecka. 

**
Eftersom det är nationaldagen här i Straya så delar de ut plastflaggor på stan. Jag fick en på Central station och när jag och Lollo gick omkring gick en kvinna förbi och frågade om vi firade folkmord. 
Hett tips från coachen: fira inte nationaldagen, alla aussies vill ändra datumet. 
Idag är årsdagen då de vita männen klev i land och tog livet av de flesta aboriginer.  

1 kommentar: