Translate

lördag 14 januari 2017

Dag 186; Vilken kväll!!

Dagen har inte varit så spännande, jag spenderade förmiddagen i biblioteket, framför datorn, innan jag åkte hem igen för att äta en lunchmacka vid två. 
Fiona var hemma fortfarande och hon frågade mig hur jag tänkte göra sen, om jag skulle komma tillbaka till Aussie eller inte. Eftersom hon måste veta om Hamish behöver en extradag på dagis. 

Det är en lite jobbig konversation att ha tycker jag. Det blir lite obekvämt att hon verkligen vill att jag kommer tillbaka när jag i verkligheten inte har räknat med det. 
Visst är det skönt att vara välkommen tillbaka och de verkar verkligen ha uppskattat tiden jag har varit med dom och hjälpt till med huset, men det känns som att jag har skjutit upp mitt eget liv lagomt nu. 
Det är dags att åka tillbaka. 

På eftermiddagen åkte Fiona o Hamish och badade i poolen där jag var med Oscar när han precis fått lov. Hon frågade om jag ville med men jag ville faktiskt vara hemma och träna. (Och äta något mer eftersom mat.) 

Vid fem åkte jag in till hannen för att hänga med Amelia igen. 
Åh vad hon är trevlig, det är så kul att ha en midgårdare här! 
Ikväll har vi kollat på fyrverkerierna som är i hamnen varannan vecka... Efter en trevlig matlådsmiddag och fina smällar gick vi in mot poolerna som ligger mot Centralstationen. Och där fanns det grejer minsann! 
I CCN byggnaden där det visas exhibitions dagligen hittade vi en hunger games utställning. Det hade varit jätteroligt att se! Jag tror att jag ska kolla på att åka dit antingen imorgon eller nästa helg, det hade varit jättekul. 
Sen kom vi in mot paddys market och precis där hittade vi den officiella ingången till China Town! Jösses vad kul att se. 
Så vi gick igenom där mot town halls tågstation där vi sa hej då. 

Vilken fantastisk trevlig kväll det har varit, tack Amelia! 

Heh det visade sig att hon också vill hoppa fallskärm, så gissa vad vi kommer göra den 30de? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar