Translate

söndag 8 januari 2017

Dag 180; Att simma med en havssköldpadda

Alla mina rumskompisar vaknade tidigt idag för att ta sig till alla sina aktiviteter. 
Ester var redan borta eftersom hon skulle sova på båten från igår till idag så det har varit snorkling för oss alla idag. 

Jag gick upp som vanligt, vid sju denna morgon istället för sex vilket var skönt. 
När jag satt ute och åt min morgongröt så som Sofie, från tyskland, förbi. Hon hade inga planer för dagen så jag frågade om hon ville hänga med till Fitzroy Island, hon verklige uppskatta erbjudandet och hängde på. 
Sofie är 97a och landade i Cairns igår på morgonen, hon kom direkt från Tyskland så hon är lite jetlaggad och så precis som man var från början. Det är lite roligt att märka hur långt man har kommit i sitt resande jämfört med i början. 

** 
Vi gick till färjecentralen vid åtta och fick som tur var tag på två biljetter till denna paradisö utanför Cairns. 
På Fitzroy kan man snorkla i barriärrevet, hika och göra andra spännande saker. 
Så det var det vi gjorde. 

Der blev en tre timmars hike och två timmar snorkling, sen var vi helt slut båda två. 

Beträffande revet så tyckte jag att det var roligare att snorkla här än i the outer barrier reef eftersom korallerna var mycket mindre förstörda och blekta. 
Sen upplevde jag att det fanns fler olika arter av fiskar. Något annat roligt var att när vi snorklade fick vi simma förbi en havssköldpadda! 
Det var otroligt!! Den var jättesnäll och SÅ stor... Jag simmade över den ett par gånger och lät min hand glida på skalet, det kändes precis som en hal klippa som hade varit under vatten länge. Vilken upplevelse, jag är så glad att vi åkte dit, trots att det var ganska regnigt och dimmigt under dagen. 

**
Kvällen avslutades med en tjejmiddag med alla oss i rum 85 vilket var jättetrevligt. 
Nu har vi gjort en grupp på Facebook så vi kan hålla kontakten också. 

Oj vilken resa detta har varit 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar