Translate

måndag 23 januari 2017

Dag 196; Svenska kyrkan & Fallskärmshoppet

Under dagen idag så gick jag till stan för att hjälpa Jocke sätta upp kaféet i svenska kyrkan.
På vägen hem stannade jag på woolis och köpte en avokado innan jag åkte hem och åt middag.

Ikväll landar Lovisa i Sydney igen efter att ha rest till Brisbane och Fiji.
Hon landar sent och kände inte riktigt att hon kunde åka tillbaka till värdfamiljen mitt i natten med tanke på att en gammal au pair bor i hennes rum.
Så jag erbjöd henne vår soffa över natten och hoppas att familjen gör som de sa och kommer hem på Torsdag... Annars blir det pinsamt.
Riktigt pinsamt.
Men vad ska en göra?
Det är ju Lovisa vi pratar om

Jag har fått bo hos henne hur mycket som helst och det är bara några timmar.

Jag har lagt ut nycklarna till henne, tagit fram en av mina handdukar och lagt fram sängkläder på soffan.
Nu är klockan halv sex och jag har redan duschat och ätit middag, det har blivit så nu när jag har bott själv. Jag har lagt mig där vid halv nio och gjort dagarna mycket kortare än vad de skulle kunna vara.

Men jag tycker att det är så tråkigt att vara själv i det här huset.
Vi har inte ingredienser nog för att baka och det har varit för varmt för att gå ut och springa.

Det ska bli kul att Lovisa kommer tillbaka. Även fast det bara är ett par nätter kvar innan hon flyger tillbaka till Sverige.

**

Oj vad konstigt det känns att jag bara har några veckor kvar tills jag också åker tillbaka...
Jocke sa att han är lite ledig till veckan och vi borde ses och säga hejdå, det tycker jag också så det kanske hade varit kul att samla ihop typ Lovisa J, Sandra och Jocke och åka till Bondi Wholefoods och fika innan jag åker. En sista brownie där borta låter bra.
Vi får passa på när alla är lediga.

Sen ska jag ju hoppa fallskärm med Amelia på måndag... Usch vad nervös jag blir. Det känns så overkligt, även fast jag har levt på en ganska tajt budget de senaste två veckorna för att kunna betala hela kalaset med dollar från Aussikontot. Det känns så skönt att veta att jag kan spara och leva på budget dock. Det är också viktigt att kunna.

**

Nu har det gått en timma och jag hittade nog med ingredienser för att baka chokladbollar!! Så jag gjorde en halv sats och goda blev dom... Heh har inte ätit chokladbollar på hur länge som helst, men idag när jag tog fram allt svenskt fika i kaféet så blev man ju sugen! Det här var såå gott.

**

Jag glömde bort en sak också!
Det kom in två killar till kaféet idag, vi började småprata eftersom jag stod i kassan och de frågade hur länge jag hade varit här och så.
Jag berättade att jag hade varit här i snart sju månader och att jag kommer åka hem snart eftersom jag kände att det var dags att åka hem och söka vidareutbildningar och få krama om familjen och pojkvännen.
"Va? Har du pojkvän? Där hemma? Sen sju månader? Har han väntat på dig??"
De blev verkligen förvånade.
"Ja det har han" Svarar jag nästan lika förvånat
"Oj skön kille"

Ja eller hur! Det tycker jag också.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar