Translate

onsdag 4 januari 2017

Dag 176; CAIRNS

Det var tur att jag dubbelkollade väckarklockan igår... Jag hade ställt den på tio i sex, den skulle varit ställd på tio i fem.
Som tur var kom jag upp rätt tid efter att ha lagt mig extra tidigt kvällen innan. 

Jag tog med ett par mackor som jag förberett igår kväll och ut till bussen gick jag med kånken och storväskan. 

Jag lyckades vara i så bra tid till Wynyard att jag dessutom hann med ett tidigare tåg än planerat! Detta var jättebra visade det sig eftersom det var långa köer på flygplatsen. 
Det tog långt tid att skriva ut boardingkortet
Sen tog det långt tid att lämna väskan på bagage drop
Sen tog det ännu längre tid genom säkerhetskontrollen

Så naturligtvis blev vårt flyg en halvtimma försenat. 
Jag tror vi åkte typ åtta. 

Tre timmar senare var klockan tio (och nej jag var inte heller inställd på tidsskillnaden) och vi framme i Cairns. 
Jag träffade två tjejer som skulle åka samma flygbuss som mig, en från Irland och en från Scotland, de reste tillsammans runt i landet. De berättade att de bodde på ett hostel som hette Gillans, jag tror jag ska försöka hitta dit och lämna mitt nummer till dom eller något. 

**
Hostelets sovsalar är fräschare än det i NZ men köken är tyvärr mycket mindre. 

På min jakt efter UK tjejernas hostel så hittade jag woolworth. Där gick jag en shoppingrunda så jag ska laga mat ikväll har jag tänkt. 
Jag hittade inte deras hostel men jag hittade däremot havsvattenpoolen här i stan. Helt fantastisk, efter att ha lämnat maten hemma ligger jag nu och slappar i 30°s värme i januari. 
Det kunde vara värre. 

** 

Så här på eftermiddagen gick jag hem från lagunen då det såg ut att bli regn. 
Jag gick tillbaka till Caravella Backpackers och började upptäcka köket. Jag kokade mina linser och ris så nu har jag massa mat... Jag köpte 1 kg linser så gissa om jag kommer äta linser i veckan... 

Mina rumskompisar för kvällen är två flickor från Korea [Hedji] & [Hidi] (nu stavar jag som deras namn låter här... Pinsamt nog har jag ingen aning. 
Den tredje tjejen kommer från Kanada och heter Caroline tror jag. Gud jag måste bli bättre att komma ihåg folks namn. 
Jag åt med en kille som jag träffade i poolen här på hostelet, han hette Rob Clark och jag fick även träffa hans kompis som hette Josh. 

Efter middagen så ringde jag David & Mamma
Sen gick jag tillbaka till rummet och gjorde mig i ordning för läggdags. Jag var först där så jag behövde inte köa för att komma in till den enda toaletten som 20 personer här delar på. 

Nu ligger jag och läser en svensk bok som jag hittade i bokhyllan här borta "De underkända" av Hjort Rosenfeldt, jag är såå glad över den här boken. Jag glömde att ta med min nämligen och det är ett så skönt tidsfördriv att läsa lite. Särskilt nu när jag faktiskt reser ensam. 

**
[Komaao] för idag! 
(Tack för idag? Koreanska är ju jättesvårt...) 

2 kommentarer:

  1. Låter som att du har det jättebra,hoppas det fortsätter så ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gulle då! Jo det är jättekul att vara här, hade naturligtivs varit roligare med dig dock 😘

      Radera