Translate

torsdag 5 januari 2017

Dag 178; Kuranda Village, Skylift & tåget i regnskogen

Dagen har gått snabbt idag. 
Klockan 7:30 blev jag hämtad på hostelet och åkte med en minibuss till Cairns gamla tågstation. 
Därifrån åkte vi längst den 100 år gamla järnvägen i ett gammalt och väldigt vackert tåg. 

Tåget tog oss genom regnskogen till byn Kuranda. 
Där gick man runt som man ville genom skogspromenaderna och butikerna. Jag träffade en kvinna i mormors ålder som hette Lindsey och kom från England som jag slog följe med genom djungelpromenaden. Vid lunchtid så skulle hon ta skyliften tillbaka så jag spenderade resten av tiden med att strosa runt i de olika stånden. 
Bland annat så hittade jag en fin butik där jag hittade en rolig present till mormor. 
Nu är jag klar med presentinköpen vilket känns super! Det känns som att familjen kommer bli lite lagomt glada. 

Kvart över två var det dags för min skylift tillbaka till civilisationen. Vi åkte ovanför regnskogens alla träd och hade en fantastisk utsikt. 
Jag fick dela gondol med ett äldre par och deras 20-någonting-år gamla  barnbarn. 
De var irländska och jättetrevliga så jag hängde med dom resten av eftermiddagen då man på två platser kunde stiga av skyliften och fota. 

I souvenirbutiken här nere på marken köpte jag en julgransdekoration att ta hem som minne. 
Och nu sitter jag utanför och väntar på skjuts tillbaka till hostelet. 
Klockan blir väl halv fem när jag kommer tillbaka men det känns som att jag kommer passa på att äta en tidig middag, jag trodde vi skulle få lunch av turen idag precis som igår men så var inte fallet, därför har jag bara ätit frukt, riskakor och jordnötter under dagen. 
Lite slarvigt, jag vet. 

**
Nu på kvällen har jag ätit och ska till poolen med mina två nederländska rumskompisar! 

**
Poolen var trevlig. Efteråt kom vi hem och duschade, sen stack de och åt middag.
Vi möttes upp senare och gick till nattmarknaden tillsammans.

Klockan elva la vi oss vilket blev lite sent då min klocka skulle ringa 5:50 dagen efter... Men det funkade. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar