Translate

lördag 7 januari 2017

Dag 179; Wildlife reservat, krokodilspaning & Daintree Rainforest

Alltså, bara för att tydliggöra. 
Jag har inte varit insatt alls i mina dagsaktiviteter. 
Jag har verkligen försökt idag dock men dagen blev inte alls som jag trodde. Jag blev positivt överraskad. 

Jag var inställd på typ en busstur till stranden men så blev det inte. 

Jag hämtades klockan sju på morgonen och åkte vidare med turbussen enda upp till ett wildlife sanctuary. Där bodde djur som i tidigare generationer varit vilda men i nuvarande var tama och behövde en plats att bo på. 
De djur som rehabiliterades och var vilda bodde längre bak i den gigantiska byggnaden där turister inte fick vistas. Helt rätt med andra ord. 

Så vi gick runt bland wallabys, koalor, strutsar, ankor, fladdermöss och massa andra härliga djur. Det var faktiskt riktigt häftigt. 

Sen åkte vi vidare till Daintree Rainforest. 
Där blev vi visade en intressant stig att vandra och guiden berättade om alla olika sorters skrämmande växter. 
 
Efter att vi hade fått äta lunch på ett lokalt ställe i skogen fick vi se stranden och blev varnade att inte gå allt för nära vattnet då maneter och krokodiler var i farten. 
Tydligen är krokodiler snabbare än någon annan människa i världen så det är viktigt att även Usain Bolt håller sig på avstånd sa guiden. Dock så orkar de bara hålla i hastigheten i 20 meter, så det är alltså ett rimligt avstånd att hålla. 

Efter stranden åkte vi ut på vischan där vi kom fram till en flod, där åkte vi omkring och letade krokodiler. 
Tyvärr såg vi inga dö vattnet hade stigit och täckt över deras favoritställen... Jag blev inte besviken av detta dock eftersom jag bara var glad att vi fick åka båt.. Oinsatta jag tyckte bara att det var en rolig upplevelse. 

Under turen blev jag bekant med två flickor, en från Tyskland och en från Holland. 
Hon från Tyskland heter Celine och vi bestämde oss för att gå runt i stan tillsammans en stund efter turen. 

Vid sju sa vi hejdå och gick tillbaka till våra hostels för att äta middag. 

Under middagen så forskade jag efter vad jag vill göra imorgon... Jag har kommit fram till att försöka ta färjan ut till Fitzroy Island, det ligger typ 45 minuter bort och är en fantastisk vacker ö omringad av korallrev och vandringsleder. Frazer Island höll jag på att blanda ihop den med när jag pratade med min pappa igår, det är en annan ö som ligger FN bit bort. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar