Translate

fredag 27 januari 2017

Dag 199; Oscars sista sommarlovsdag

Idag var jag tillbaka på jobbet.
Snacka om att det känns ovant med tanke på att jag har varit ledig så mycket.

Idag är i alla fall Oscars sista sommarlovsdag och vi har fått en "att-göra-lista" av Fiona.
Så vi har spelat trumpet 30 minuter, gått och köpt havregryn, hängt tvätten, åkt till barberaren med Oscar och övat på att kasta inför kricketträningen nästa vecka.
Och det gick ju bra.
Hamish då?
Jo han har då inte haft jätteroligt med tanke på att all uppmärksamt mest gått åt Oscar... Men han klarar sig nog, så fort hans mamma kommer hem så blir det ju annat.

När vi blev klara med allt på listan så satte sig Oscar framför datorn och såg på serier, precis som vilken tonåring som helst, och glömmer bort att omvärlden finns.
Under tiden han sitter på datorn så ser jag till att han äter och dricker, annars så gör han inte det. Han glömmer helt enkelt bort det.
Undra på att han är en spinkig liten grabb.
Han prioriterar verkligen inte mat.

Jag relaterar inte alls.

Hamish sov länge under dagen och det var skönt, jag fick tid att träna, duscha och äta lunch vilket är aningen ovanligt.

Vi har nästan slut på mat hemma så jag tog fram mjölet och slängde ihop scones till eftermiddagsfika.
Det var bra, känns tryggt att vara mätt till middagen.

Fiona kom hem som vanligt efter jobbet och nattade Hamish, sen så började hon att laga mat på de få ingredienser vi hade hemma medan jag spelade spel med Oscar.

Kvällen löpte ut som vanligt och jag pratade med David som var på universitetet ett tag innan jag somnade.

2 kommentarer:

  1. Hahah, hur kan man glömma bort att äta? Vi hade aldrig klarat det iaf 😂

    SvaraRadera