Translate

torsdag 2 februari 2017

Dag 204; Utebio i botaniska trädgården

 Efter att ha gått till dagis med ungarna så ringde jag upp David, det var lite strul med hans flygbiljett och set blev lite svettigt ett tag men det löste sig. 
Jag är jättetaggad, vi har kollat på aktiviteter som vi kan göra i Helsingfors och just nu tror jag det skulle vara roligast att de deras botaniska trädgård. 
Han blir där två dagar och jag en så vi får se vad vi hinner. 

På förmiddagen så tränade jag och lagade lunch till mig och middag till pojkarna eftersom det är kricket idag, så middagen blir lite som en picknick. 

Sen ikväll ska jag och Josefin på utebio i botaniska trädgården! Det ska bli jättemysigt, det är i och för sig lite kallt just nu... 22° och molnigt men bara en tar med jacka så är det lugnt. 
Innan dess måste jag hinna förbi Chris i red eye records och köpa en annan skiva åt min far. 

** 
Hann inte köpa skiva då butiken stängde kl 18, Fiona brukar ju komma hem den tiden. 

Kricketen på kvällen gick bra i alla fall, jag gick direkt därifrån till stan och mötte Josefin på wynyard. Sen gick vi tillsammans till botaniska trädgården. 
Och vilken upplevelse!! Det var jättehäftigt att se en skärm resa sig över havet och låta operahuset och bron ta över utsikten i bakgrunden. 

Tyvärr så regnade det i början men det slutade när filmen började faktiskt.  Istället tog åskan över... 
Den höll sig genom hela filmen men den var så pass långt borta så det var lugnt, men när det var 10 minuter kvar så stängdes skärmen av om det ropades ut i högtalarna att vi skulle bege oss hem allihopa eftersom stormen var på väg mot oss. 

Lite trist stämning blev det men alla gjorde som de sa. 
Vi var många där, skulle gissa på något över hundra, och vi alla gick i plastponchos som personalen delat ut och såg ut lite som ett korståg då allihopa gick samma väg. 

Jag sa hejdå till Josefin och gick med snabba steg åt ett annat håll när jag skulle svänga av mot bussen. 
Och jag kom precis i tid. 

Lycklig av att sitta på 343an som går direkt hem så avslutades kvällen vid halv tolv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar