Translate

torsdag 2 februari 2017

Dag 205; Hur många skivor har han nu min pappa?


Gissa om jag var trött i morse. 
För någon som gärna lägger sig vid nio så är halv tolv väldigt sent. 

Något som jag har märkt när jag jobbar är att jag får en ganska stor energidipp precis när jag håller på att lämna barnen. 
Den fanns innan jag fick semester också men upphörde när jag väl fick ledigt. Jag hade trott att tröttheten var tidsinställd om den inte hade varit borta nu i flera veckor. 
Jag kanske bara är otaggad på jobbet?
Det börjar verkligen kännas som att jag inte vill vara au pair längre. Det är en mysig familj och jag bor gärna med dom, men jag klarar inte längre av Oscar. 
Det är alltid, lekt det här, säg det här, nu ska vi rappa osv. 
Och igår ville jag inte rappa och idag vill jag inte att han ska ta min telefon och skriva till min pojkvän som han nog är lika kär i som jag är. 
Jag är klar med det här jobbet nu. 

** 
Under dagen idag hade jag tänkt gå ut och springa eftersom det bara har varit 24° idag, men jag var så trött så det blev inte. 
Istället tog jag tåget till Town Hall och sprang in i Queen Victoria Building för att komma till Red Eye records. 
Pappas mate Chris var inte i kassan men det gick då bra ändå, killen som jag handlade av frågade var i Sverige vi bodde. 
Lite förvånad blev jag men det ledde till en konversation. 

Så med en till skiva till min pappa i tygpåsen som jag också köpte så gick jag till woolis och köpte mjölk innan jag hoppade tillbaka på tåget och åkte hem. 
Mjölken var nödvändig eftersom jag hade fått cravings efter tunnpannakor, det har inte jag ätit sen jag lämnade Sverige för sju månader sen... Och det var jättegott. 

Jag använde mig av NoEgg för första gången eftersom Fiona har visat att de har det hemma, det är något man byter ut ägg mot i bakning och så. 
Det är en blandning av ett annat mjöl och potatismjöl, vilket ger pulvret samma konsistens som ägg när det blandas med vatten. 
Det fungerade bra. 
Till pannkisarna så gjorde jag glass på frysta bananer, blåbär och passionsfrukt. 
Det var jättegott. 

Men vår panna är lite mystisk och jag fick inte till den knaperheten som jag ville. 
Men äsch, jag är ju liks hemma snart och kan äta pannkakor sen. 

*
På eftermiddagen slog jag in Oscars födelsedagspresent och la mig för att vila en stund innan jag skulle hämta barnen. 
Då ringer det plötsligt på dörren. 

Och där står mormor. 

Happ
Dags att vara social då tänker jag och låser upp dörren. 
(Jag är lite rädd för mormor, enda sen i julas så tycker inte jag att hon är så trevlig längre. Morfar är mycket mer-- hur ska jag uttrycka mig? Normal? Mysig? Artig människa? Mormor är lite opålitlig tycker jag) 

I alla fall så hade de krukor att lämna i garaget tydligen så jag hälsade på morfar också och bestämde mig för att gå och hämta Hamsih.

När jag kom till dagis (14:30) så sov han fortfarande!! 
Melissa (dagispersonal) frågade om hon skulle väcka honom, men att väcka en sovande ettåring är inte något jag vill vara med om så jag sitter nu utanför Oscars skola och väntar på att han ska sluta. 
Vi för gå förbi dagis tillsammans sen, som vanligt. 

2 kommentarer:

  1. Tro mig, jag vet EXAKT hur du känner... Kämpa på, du klarar det, snart hemma!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ❤❤❤ pappa har köpt potatisbullar Lollo....

      Radera